Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران ابزار کافی قانونی ندارد و به همین دلیل از طریق شورا و دولت لایحه‌ای برای ارسال به مجلس دنبال شده که امید است شهرداری‌ها در این زمینه همکاری کنند تا بتوان جلوی ساختمان‌های ناایمن را گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اظهار کرد: شورای شهر وظیفه خود دانست که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدا شورای شهر جلسات هم اندیشی در این رابطه را آغاز و کمیسیون‌های محیط زیست و سلامت در کارگروهی موضوع را بررسی کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: روز گذشته شورای شهر جلسه سه ساعته‌ای را برگزار کرد و تمام دست اندرکاران آن آمده و توضیحات لازم را ارائه دادند و به این نتیجه رسیدیم همه باید تقصیر خود را در بروز حادثه پذیرفته و گزارش مبسوطی در این خصوص به مردم ارائه شود چون این موضوع حق مردم بوده و ادای حق مردم وظیفه شورای شهر تهران است.

وی ادامه داد: چهار ساختار در این رابطه مؤثر بودند، از جمله وزارت بهداشت، وزارت کار، شهرداری و مالکین که گزارش کامل کارگروه مربوطه را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

هاشمی اضافه کرد: از ماه پیش طرحی در شورای شهر مطرح شد تا شهرداری برای ایجاد سامانه پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطرات اقدام کند.

وی ادامه داد: مقدمات نرم افزاری این موضوع آماده شده و باید بارگذاری شود که امیدواریم زودتر توسط معاونت خدمات شهری در دسترس قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به پایش ساختمان‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: نتیجه این بود که ۳۴ هزار ساختمان به ایمن‌سازی الزام شدند با این حال شهرداری تهران ابزار کافی قانونی ندارد و به همین دلیل از طریق شورا و دولت لایحه‌ای برای ارسال به مجلس دنبال شده که امید است شهرداری‌ها در این زمینه همکاری کنند تا بتوان جلوی ساختمان‌های ناایمن را گرفت.

وی اظهار کرد: از این تعداد فقط ۲۲۲ ساختمان پیشگام شده‌اند و سه هزار و ۶۲۲ ساختمان درحال ایمن سازی هستند اما سایرین اقدام مؤثری را شروع نکرده‌اند که لازم است در این سامانه مشخص شده و به قوه قضائیه معرفی شوند.

هاشمی اضافه کرد: برای پیشگیری، پیشنهاد شد که ساختمان‌های دارای درجه پایین ایمنی مشخص شوند تا برای مردم بدانند و فقط به ساختمان‌های ایمن رجوع کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این بود که سازمان آتش نشانی صدور شناسنامه و اچ اس دی را دنبال کنند که از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم از متخصصان اچ اس دی استفاده کرده و نقاط ضعفشان را تشخیص دهند و سعی در برطرف کردن آن داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گام سوم سامانه ثبت تخلفات ایمنی و ساختمان‌سازی بود که قرار شد تشکیلاتی وجود داشته باشد تا هموطنان بتوانند آن را گزارش دهند مانند سامانه ۱۳۷ تا بدین شکل یک بانک اطلاعاتی جمع آوری و رسیدگی شود.

کد خبر 432091

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی شوراي شهر تهران رئیس شورای شهر تهران کلینیک درمانی تهران کلینیک سینا سیستم ایمنی آتش سوزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!

چمران درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران گفت: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک‌هزینه مسکن بوده است و مشخص نیست که این رقم به‌صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران واکنش نشان داد.

تسنیم در خبری نوشت: مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه ۱۷ از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به‌عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده است و تنها شهردار منطقه حضور نداشته است که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته است اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورا ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز این‌گونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیاناً مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران گفت: شورا به‌عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک‌هزینه مسکن بوده است و مشخص نیست که این رقم به‌صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورا در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر ابراز کرد: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابه‌جایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: این‌که آرادکوه محل فعلی دفن زباله جابه‌جا شود امکان‌پذیر نیست اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت چرا که جابه‌جایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در بر خواهد داشت اما همان‌طور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده است یا من اطلاع ندارم اما همان‌طور که گفته شد جابه‌جایی آرادکوه امکان ندارد اما می‌توان محل جدیدی را برای دفن زباله‌ها احداث کرد و می‌توان از دستگاه‌های جدید زباله‌سوز (۵ الی ۶ هزار تنی) استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • ماجرای اعطای وام به مدیران شهرداری چه بود؟
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد