Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

 

غضنفرآبادی در نشست علنی؛ ملت ایران مذاکره با آمریکا را ذلت می‌داند/ آمریکا برای همیشه برای ملت منفور و غیرقابل تحمل است

نماینده مردم بم و ریگان در مجلس با بیان اینکه ملت ایران مذاکره با آمریکا را ذلت می‌داند، گفت: آمریکا برای همیشه برای ملت منفور و غیرقابل تحمل است.

موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه در نشست امروز گفت: آقای ظریف شما فرمودید دنیا در شرایط گذار است و اگر کسی این شرایط را درک نکند خسارت خواهد دید؛ سوال این است که چه کسی باید کمک کند که شرایط گذار را مدیریت کنیم و نقش وزارت امور خارجه و شخص وزیر چیست، شرایط گذار از چه زمانی و چه سالی شروع شد البته شما در شرایط گذار حرف‌هایی را زدید که نباید می زدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بم و ریگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه می‌گویند آمریکا چنین می‌کند و چنان می‌کند، درست نیست زیرا آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، من نمی‌خواهم شما تضعیف شوید بلکه می‌خواهم به آنهایی پیام بدهند که به اشتباهات افرادی چون شما دلخوش شده‌اند. ملت ایران مذاکره با آمریکا را ذلت می‌داند و آمریکا برای همیشه برای ملت ایران منفور و غیرقابل تحمل است.

وی افزود: آقای ظریف شما وزیر خارجه کشوری هستید که مردان بسیار بزرگ و شجاعی داشته و دارد، از حاج قاسم سلیمانی بزرگ گرفته تا شهید همت، شهید کاظمی، شهید باقری، شهید باکری و شهید حججی، باید تا یک هفته فقط نام شهدا را بشمارم و مردان بزرگی که امروز دراین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند.

غضنفرآبادی گفت: آقای ظریف شمابا شهامت و در تراز وزیر امور خارجه ملت بزرگ، دلیر، قهرمان، هوشمند و ولایی ایران اسلامی موضع بگیرید و بدانید چنین ملتی پشت سر شما است. آقای ظریف در شرایطی که کشور ما نیاز به ارز دارد چرا برای صادرات کالا از جمله محصولات کشاورزی از جمله خرما تلاش نمی‌شود. آقای ظریف دیپلماسی باید قدرت و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان دهد، آقای ظریف امروز بسیار خوب صحبت کردید و تشکر می‌کنم اما امیدوارم همان‌گونه که خوب صحبت می‌کنید، خوب عمل کنید.

ذوالنوری در صحن علنی: وزارت امور خارجه مسیر مذاکرات را کج ریل‌گذاری کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه در مذاکرات مسیر را کج ریل‌گذاری کرده از بی‌توجهی تیم مذاکره‌کننده نسبت به تأکیدات مقام معظم رهبری و عدم اجرایی کردن شروط یازدهگانه که بر آن تأکید فرموده بودند، انتقاد کرد.

مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز(یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظریف تنها مخاطب مباحثی که مطرح می‌کند نیست و به رأس دولت برمی گردد، گفت: شما به عنوان فردی تأثیرگذار و یک مهره اساسی در همه مسائل شریک، سهیم و تأثیرگذار هستید بنابراین ممکن است برخی مباحث را بگویید بر عهده بنده نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات ارزنده ظریف و دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ریل‌گذاری و هدف‌گذاری در خصوص سیاست خارجی در دوران شما از ابتدا غلط بود و مسیر را کج ریل‌گذاری کردید و به سمتی حرکتی کردید که اهداف ملت محقق نشد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که سیاست های بالادستی و اصل نظام تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و حل مشکلات از طریق داخل و تکیه بر منطقه است، اصل بی‌اعتمادی به آمریکا و غرب است اما شما وارونه عمل کردید و داخل و منطقه را رها کردید و کسی را که نباید به آن اعتماد کرد، تمام اعتماد را بر آن متمرکز کردید بنابراین خروجی غیر از این نمی تواند باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما مخالف دیپلماسی فعال نیستیم و مخالف رابطه با دنیا نیستیم و نمی‌گوییم مسائل را باید در عرصه بین‌المللی رها و ترک کرد اما مسیر را نباید غلط رفت و ما در این مورد تضمین نگرفتیم. اگر در این مورد آگاهی نداشتید باید به این نکته توجه می کردید که مقام معظم رهبری در طول مذاکرات بارها تذکر دادند چرا توجه نکردید و شروط یازدهگانه که تعیین کردند عملیاتی نکردید، چرا قدرت و ابزار چانه‌زنی خود را از دست دادید که امروز دنبال آنها بدوید.

ذوالنوری خاطر نشان کرد: در ابتدای مذاکرات جان کری گفت ما اجازه نمی‌دهیم بیش از دو هزار کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده داشته باشید اما بعد از مذاکرات طولانی آن را به 300 کیلوگرم رساندید، شما بیش از 10 تن اورانیوم غنی‌سازی شده کشور را با اورانیوم خالی یا کیک زردی که باید چرخه غنی سازی را طی کند مبادله کردید و ابزار انعطاف و چانه‌زنی را از دست ملت خارج کردید، شما به عنوان بازطراحی و بهینه سازی رآکتور 40 مگاواتی آب سنگین اراک را به آن وضعیت درآوردید که دشمن خیالش راحت شود و الان می‌گویید چرا به حرفتان گوش نمی‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: شما 19 هزار سانتریفیوژ را به 5 هزار و 100 رساندید، ابتدای مذاکرات آمریکایی‌ها در مورد 20 درصد غنی‌سازی حرف می زدند و در حقیقت فردو را از دور مذاکرات خارج کرده بودند، شما حتی نطنز را از بین بردید و وقتی مقام معظم رهبری تأکید بر حرکت متناظر و گام به گام کردند شما همه چیز را در طبق اخلاص گذاشته و بدون گرفتن تضمین تحویل دادید، آن هم در شرایطی که می دانستید طبیعت غرب و آمریکا این است که اگر می‌دانستید چرا به تذکر مقام معظم رهبری گوش ندادید که فرمودند نتیجه همه مذاکرات باید رفع کل تحریم‌ها باشد و نتیجه این بی‌توجهی خسارت محض شد، چرا ملت را به این خسارت رساندید و تحت عنوان مذاکره 3 سال منطقه را رها کردید.

وی یادآور شد: چرا پیمان‌های دو جانبه مالی با کشورهای همسایه و کشورهایی همچون چین که باید مهمترین رابطه را با آن داشته باشیم، برقرار نکردید و به رغم تأکید مقام معظم رهبری نسبت به آنها بی‌مهری کردید تا آنجایی که مدت‌های طولانی ما در این کشور سفیر نداشتیم و دیپلماسی اقتصادی تعطیل شده بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر در گذشته روابط با چین را رها نمی‌کردید امروز این سطح از فشار اقتصادی به مردم وارد نمی‌شد بنابراین شما باید در این زمینه پاسخگو باشید و در پیشگاه خداوند استغفار کنید.

شریعتی: وزارت خارجه همه ظرفیت های کشور را به آمریکا گره زد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارت خارجه همه ظرفیت های کشور را به آمریکا گره زده و از منطقه غافل شده است.

مالک شریعتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در خصوص گزارش محمدجواد ظریف، اظهار داشت: بنا به بند 8 اصل 43 قانون اساسی باید از سلطه بیگانه بر اقتصاد کشور جلوگیری شود که شاخص موفقیت این بند تاثیر قیمت دلار و ارزهای خارجی بر معیشت مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئول مستقیم دلار 20 تومانی تا حد زیادی وزارت خارجه است، بیان کرد: میزان تسلط دلار بر معیشت و اقتصاد کشور از 7 سال پیش بیشتر و شرایط بدتر شده و معاونت اقتصادی وزارت خارجه نیز بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: اگر آمریکا اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد چرا شما در آمریکا گفتید که اگر با ما توافق نکنید رقیب ما در ایران حاکم می شود آیا این بیان شما نبود؟ آیا این التماس رأی به آمریکا نبود؟

شریعتی ادامه داد: در منطقه دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه چیکار کرده، در تمام قراردادهای انرژی منطقه ما محکوم شده ایم. در کرسنت امارات، ترکیه و ترکمنستان. قرارداد گازی ما با پاکستان و هند به کجا رسید، چرا همه ظرفیت های کشور را به آمریکا پیوند زدید و از منطقه غافل شدید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: آمریکا ابرقدرت نیست ولی شما آمریکا را به طمع انداختید تا زانوی خودش را بر گلوی معیشت مردم بگذارد.

سلیمی: آقای ظریف چرا با توپ پر و تندی با مجلس رفتار می کنید

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف چگونه است زمانی که با ۱+۵ مذاکره می کنید لبخند به لب دارید اما با توپ پر به مجلس می آیید.

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به بند ج اصل 22 و بندهای 3، 5 و 16 اصل 3 و بند 8 اصل 43 قانون اساسی، گفت: آقای ظریف چگونه است زمانی که با 1+5 مذاکره می کنید لبخند به لب دارید اما با توپ پر به مجلس می آیید. آقای ظریف ما خودی هستیم یا خیر. این چه لحن و ادبیاتی است. شما باید تمرین کنید که حرف نماینده مردم را به گوش جان بخرید.

تاریخ در مورد برجام قضاوت خواهد کرد

سلیمی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف فرمودید مذاکره کرده‌اید تا فشار بر معیشت مردم کمتر شود اما آیا می‌دانید دلار به 21 تومان رسیده، این نتیجه مذاکرات شما است. آیا شما و آقای رئیس جمهور نمی‌دانید قیمت مسکن به کجا رسیده؟ این نتیجه عملکرد شما است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیس جمهور هفته گذشته گفتند هر قدر فشار اقتصادی بیشتر شود باکی نیست، اما اگر آمریکایی‌ها در حوزه مسائل سیاسی اقدامی کنند آن موقع می‌توانید اقدام خاصی انجام دهید. شما فرمودید کلاه بر سر اوباما و آمریکا گذاشتید، اگر بر سر آنها کلاه گذاشتید چرا اکنون جرأت نکردید بعد از خروج آمریکا از برجام از آنها شکایت کنید. ترسیدید آنها از مکانیزم ماشه استفاده کنند.

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: شما در رابطه با دیپلمات‌های زندانی چه کردید در حالی که بیش از یک سال و اندی در زندان هستند، جنابعالی فرمودید اصلاح طلب و اصولگرا را نمی‌شناسید اما در متینگ‌های حزبی احزاب اصلاح طلب سخنرانی قرایی داشتید و می‌دانیم چه مطالبی را گفتید.

سلیمی افزود: شما گفتید آمریکا ابرقدرت نیست اما چرا در دانشگاه تهران، دانشگاهیان و ملت را از بمب آمریکایی ترساندید. تاریخ در مورد برجام قضاوت خواهد کرد اما نه آنگونه که شما فرمودید بلکه به گونه‌ای متفاوت.

سنگدوینی: مسیر وزارت خارجه در رابطه با صادرات منفعلانه بوده است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس مسیر وزارت امور خارجه و شخص وزیر را در رابطه با ارتباط تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای دیگر منجمله ترکمنستان منفعلانه دانست.

رمضانعلی سنگدوینی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با گزارش وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس، گفت: از آقای ظریف سوالی دارم ایشان اعلام کردند سیاست‌هایشان همیشه موفقیت آمیز است و دائما ژست موفقیت را می‌گیرند اما در مسیری که طی کردند منفعلانه بودند چرا که ارتباط تجاری و اقتصادی در صادرات کشور به ویژه استان گلستان تعطیل شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان فرزند گلستان باید بگویم که 5 ماه است که مرز ایران و ترکمنستان تعطیل است و علیرغم پیگیری‌ها و با وجود اینکه حدود 35 درصد مردم گلستان سنی و ترکمن هستند نمی‌توانند ارتباط اقتصادی و تجاری خوبی با ترکمن‌ها برقرار کنند با این وجود اقدامی از سوی وزارتخانه امور خارجه در راستای برقراری روابط دیپلماسی انجام نشده است، آنگاه شما از صادرات می‌گویید این صادرات کجاست.

وی با بیان اینکه استان گلستان کشاورز‌خیز و دومین استان کشور در پرورش مرغ است، افزود: استان گلستان به ترکمنستان صادرات مرغ ندارد این در حالی است که باید پرسید چرا مشکل گازی ایران و ترکمنستان تاکنون حل نشده است در حالی که یکی از مشکلات ما در رابطه با ترکمنستان بحث گازی است.

سنگدوینی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: شما به تسهیل‌گری شرایط اشاره کردید اما این تسهیل‌گری کجاست، اگر تسهیل‌گر بودید مردم استان گلستان در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند، همچنین در کریدور شمال – جنوب استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هیچ صادرات و وارداتی با کشورهای اوراسیا صورت نمی‌پذیرد لذا خواهش می‌کنم ژست موفقیت نگیرید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ببینید سردار سلیمانی چه کرد و مانند سردار سلیمانی‌ها باشید که این مملکت را با همه مشکلات از دست داعش ملعون نجات دادند، گفت: به عنوان فرزند کشاورز از شما خواهش می‌کنم بحث اوراسیا و مسیر ترکمنستان و کریدور شمال به جنوب را باز کنید چرا که ما مرز هوایی، زمینی و ریلی داریم، هزینه راننده‌ها در ترکمنستان دو برابر شده است لذا خواهش می‌کنم به فکر مردم باشید و این مسیر را باز کنید.

صفایی در نشست علنی مجلس؛ اهرم فشار آمریکا باید از سر ملت ایران کوتاه شود/آقای ظریف شما پس از شهادت حاج قاسم به غرب پیام ذلت دادید

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه در تامین حقوق ملت ایران در برابر آمریکا، گفت: اهرم فشار آمریکا باید از سر ملت ایران کوتاه شود.

محمد صفایی دلوئی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه در جلسه امروز مجلس، گفت: آقای ظریف شما مجلس یازدهم را چگونه تصور کرده اید، شما تحولات بین المللی پسا غرب را در عمل باور ندارید. پس از شهادت حاج قاسم شما به غرب پیام ذلت دادید.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف شما بحث از وحدت ملی و موضوع فراجناحی می زنید اما درجلسه تان با کری گفته اید که اگر با ما به توافق نرسید، جریان رادیکالیسم در ایران روی کار می آید. آقای ظریف چرا به مردم دروغ می گویید، روزی که کری با پای شکسته به مذاکره آمد، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که او با پای شکسته به مذاکره آمده چون به مذاکره نیاز دارد، شما از مواضع مقتدرانه انقلاب اسلامی کوتاه نیایید اما شما کوتاه آمدید.

وی ادامه داد: آمریکا ایران را تحریم کرد اما آقای عراقچی در رسانه ملی به برادران افغانستانی ما توهین می کند، این است نگاه منطقه ای و نگاه همسایه ای؛ آقای ظریف در سال 2019 نشریه اکونومیست می گوید همسایگان ایران یک هزار و 200 میلیارد دلار واردات داشتند اما سهم ایران از این میزان تنها 2 درصد بوده است. این مسئله باید مایه خجالت و شرمندگی وزارت خارجه باشد.

صفایی افزود: متاسفانه بخش اقتصادی وزارت خارجه تعطیل است، در شرایط کنونی در دنیا 25 کشور تحریم هستند، حال دلسوزانی گفته اند که میان این کشورها اتحادیه ای ایجاد شود اما شما و وزارتخانه تان با این مسئله مخالفت کردید، آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سال گذشته در رأس هیاتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به چین سفر کرد و 4 روز مذاکرات صورت گرفت و سفیر ما در تمام مذاکرات حضور داشت. وقتی توافقات بسیار خوب میان دو کشور به شما عرضه می شود، می گویید که چون آمریکایی ها قبول ندارند نمی توانیم به آن عمل کنیم. آقای ظریف این است منافع ملی!

وی ادامه داد: آقای ظریف این فشارها حق ملت ایران نیست، اهرم فشار آمریکا باید از سر ملت ایران کوتاه شود و خواهش می کنم شما از این که کمک کننده این اهرم باشید دست بردارید.

راستینه هفشجانی در صحن علنی: برجام سبب از کار افتادن چرخ های اقتصادی شده است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ضمن انتقاد از محدودیت های برجامی گفت: برجام سبب از کار افتادن چرخ های اقتصادی شده است.

احمد راستینه هفشجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش وزیر امور خارجه از تحولات بین المللی و سیاست جمهوری اسلامی ایران گفت: جامعه ایران در طول 40 سال گذشته در اوج اقتدار و عزت بوده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در وزارت امور خارجه شاهد شکل گیری دیپلماسی اقتصادی با همکاری بخش خصوصی نبوده ایم، تصریح کرد: در واقع اراده جدی برای نقش آفرینی اقتصادی بخش خصوصی در این مجموعه وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی وابسته به دولت نیست، بلکه با همکاری طیف وسیعی محقق می شود، اظهار کرد: وزارت امور خارجه در این حوزه هدایت کننده است؛ در واقع اکنون باید پاسخ داده شود نقش بخش خصوصی و نهادهای مدنی در سیاست های اقتصادی وزارت خارجه کجاست؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه فعالیت های اقتصادی کشور با برجام شرطی شده است، افزود: هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا با شروط برجامی محدود شده است، به طوری که وقتی شورای حکام قطعنامه ای صادر می کند، شاهد افزایش بی رویه نرخ ارز هستیم.

راستینه هفشجانی گفت: شما از کاهش فشار بر مردم سخن می گویید اما شرط های برجامی، سقوط آزاد ارز و مشکلات اقتصادی را برای مردم رقم زده است؛ به عبارتی اقتصاد دلارمحور حرکت ذلیلانه وزارت خارجه را رقم زده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از شهید حاج قاسم سلیمانی سخن می گویید باید یادآور شد که دیپلماسی ایشان با مقاومت نتیجه داد که این رویه در وزارت خارجه متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه برجام با هدف از کار انداختن چرخ های سانتریفیوژها سبب از کار انداختن چرخ های اقتصادی شد، گفت: بر این اساس دلار 20 هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این موضوع همان گلابی هایی است که شما به مردم وعده دادید.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید پیام اقتدار ملت ایران را با پایان دادن به سیاست های برجامی و تقویت روابط بین المللی مبتنی بر دیپلماسی بخش خصوصی به دنیا اعلام کنید، خاطرنشان کرد: باید با خروج از برجام پیام اقتدار کشورمان را به دنیا اعلام کنیم.

مولوی خطاب به وزیر امور خارجه: چرا وزارت امور خارجه فاقد کارشناس اقتصادی است

نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از نبود کارشناس اقتصادی در وزارت امور خارجه که دارای مدرک مرتبط باشد، از ظریف خواست که به جای اینکه تنها پیگیر امور خارجی‌ها باشند دیپلماسی خود را به دیپلماسی عمل تبدیل کنند.

محمد مولوی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: گویا در دستگاه دیپلماسی شما ، دیپلماسی را برای دیپلماسی انتخاب کرده‌اید و این در حالی است که نظریه‌پردازی‌هایتان باید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران به اعداد و ارقامی تبدیل شود که امیدواری ایجاد کند اما در شرایط کنونی معکوس این حالت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی دلها را فتح کرد، بعد از این فتح‌الفتوح چه کردید؟ مگر نه اینکه مدعی هستید تسهیل‌گر امور اقتصادی هستید، اصلا در وزارت امور خارجه کارشناس اقتصادی دارید، اگر کارشناسان این وزارتخانه را به عنوان اقتصادی معرفی می‌کنید اما آنها دارای مدارک تحصیلی مرتبط با امور فرهنگی و سیاسی هستند.

وی یادآور شد: عدد و ارقام بیانگر این است که حجم مبادلات اقتصادی ایران با کل دنیا 98 درصد است ولی با اروپا 2 درصد است، از سوی دیگر اکثر پست‌هایی که شما در اروپا دارید تکمیل شده و همچنان بر سر آنها دعوا وجود دارد، چرا با کشورهایی همچون چین، هند و عراق که حجم مبادلات ایران است بعضا در حد سفیر و کنسولگری با مشکل مواجه هستید.

مولوی تأکید کرد: اصول77، 78 و 125 قانون اساسی بر تأمین مصالح کشور تأکید دارد، الان مدعی بودید بیشترین سفر و مراودات را با عراق دارید، آخرین سفر رئیس جمهور که به این کشور داشت و قرار بود کمیسیونی برای لایروبی اروند و مراودات مرزی تشکیل شود چه نتیجه ای داد جز اینکه نتیجه این است که الان مرز شلمچه تعطیل شده است و محور بزرگ اروندرود که زمانی محل تجارت، گردشگری و صیادی بود بی‌فایده مانده است بنابراین اگر این سیاست خارجی‌تان است باید در آن تجدیدنظر کنید چرا که آنچه می‌بینیم نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظارمان این است در وزارت امور خارجه که به این نام نامگذاری شده حواستان باشد قرار نیست فقط پیگیر امور خارجی‌ها باشید بلکه باید دیپلماسی خود را به دیپلماسی عمل تبدیل کنید که مبادا در تسهیل‌گری شما دلار را با حجم بالا ببینیم که کمر اقتصاد مملکت را شکسته است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم