Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:02:05 GMT

ورود بدون ماسک به تاکسی در پایتخت ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۱۶۴

ورود بدون ماسک به تاکسی در پایتخت ممنوع شد

«غلامحسین محمدی» روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته پیامکی به تمامی تاکسیرانان شهر تهران ارسال شد که از امروز- یکشنبه ۱۵ تیرماه از پذیرش مسافران بدون ماسک جلوگیری شود و همچنین رانندگان نیز حتما باید از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در ناوگان مترو تهران نیز با همکاری عوامل پلیس مترو برخوردها سختگیرانه شده و از امروز- یکشبنه از ورود مسافران بدون ماسک جلوگیری می شود و هیچ اغماضی نیز در این راه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: در ناوگان اتوبوسرانی نیز بنرهای اطلاع رسانی در این زمینه نصب شده که در این مسیر علاوه بر برخوردهای سختگیرانه خود شهروندان نیز برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان باید همکاری داشته باشند.

به گفته وی، در تمامی ایستگاه های مترو و اتوبوس ماسک ارزان قیمت عرضه می شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

محمدی همچنین به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه مراتب را به سامانه ۱۳۷ و سایر مراکز اطلاع رسانی شهرداری تهران اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: در کنار اقدامات دولت، شهرداری و پلیس خود مردم نیز در این زمینه باید همکاری داشته باشند و با ماسک زدن در اماکن تجمعی و سربسته از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند تا با همکاری شهروندان از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.

توان شهرداری محدود است شهروندان خودمراقبتی کنند

مشاور شهردار تهران اعلام کرد: توان شهرداری برای نظارت بر استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی محدود است و شهروندان خودشان باید خودمراقبتی کنند.

وی همچنین در توئیتی نوشت: با توجه به الزام استفاده از ماسک در محیط های سرپوشیده از صبح امروز- یکشنبه همکاران ما در مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی با قواعدی سختگیرانه از ورود افراد بدون ماسک به وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، بدستور رییس جمهوری و شهردار تهران از امروز- یکشنبه ۱۵ تیرماه طرح اجباری شدن ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اجرا شد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ماسک شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ماسک شهرداری تهران شهر تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ماسک شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران بدون ماسک حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد

تین نیوز

تسلا ناوگان تاکسی های اینترنتی خود را به زودی راه اندازی خواهد کرد و همه می تواند خودرو تسلا خود را به این سرویس اضافه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، تسلا در گزارش مالی سه ماهه ی اول ۲۰۲۴، پیش نمایشی از قابلیت تاکسی اینترنتی را ازطریق اپلیکیشن خود به نمایش گذاشت. این قابلیت که ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) رسماً رونمایی خواهد شد به کاربران اجازه می دهد مستقیماً ازطریق اپلیکیشن تسلا، درخواست تاکسی اینترنتی بدهند.

 براساس گزارش زومیت، جزئیات دقیقی درمورد نحوه ی عملکرد سرویس تاکسی اینترنتی تسلا وجود ندارد، اما تصاویر منتشرشده نشان از شباهت آن به برنامه هایی مثل اوبر دارد. همچنین، کاربران می توانند دمای مطلوب کابین را برای زمان رسیدن خودرو، از راه دور تنظیم کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه جاری از رونمایی نهایی تاکسی های اینترنتی شرکتش در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۴ (۸ مرداد ۱۴۰۳) خبر داده بود. تسلا از سال ها قبل وعده ی راه اندازی سرویس حمل و نقل خودران را داده و ماسک در سال ۲۰۱۹ گفته بود این خودروها آماده ی جابه جایی مسافران خواهند شد.

تسلا در گزارش اخیر خود اشاره کرد: درحال حاضر مشغول توسعه ی قابلیت درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن هستیم که در آینده ای نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ما باور داریم تجربه ی کاربری نرم افزار تسلا میان همه ی محصولات ما بی نظیر است و قصد داریم قابلیت درخواست خودرو را به صورت یکپارچه به اپلیکیشن تسلا اضافه کنیم.

ایلان ماسک در جلسه ی مالی با سرمایه گذاران، سرویس درخواست خودرو را با عنوان Cyber Cab معرفی و اعلام کرد این سرویس به عنوان ترکیبی از دو پلتفرم Airbnb و Uber عمل خواهد کرد.

به نوشته ی انگجت، مالکان خودروهای تسلا می توانند با افزودن خودرو خود به ناوگان این سرویس، کسب درآمد داشته باشند. ماسک می گوید: بخشی از ناوگان تاکسی های اینترنتی و مدیریت آن ها، متعلق به تسلا خواهد بود. همچنین بخش دیگری از ناوگان شامل خودرو کاربران خواهد بود و مردم امکان اضافه کردن یا حذف خودرو خود را در هر زمان خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • تهران بزرگ‌تر شد