Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوال جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور درباره گرانی در بازار کالاهای اساسی، ارز و مسکن تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد. - اخبار سیاسی -

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح سوال جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور در انتقاد از گرانی ارز و مشکلات نابه‌سامان اقتصادی و آشفتگی بازار، گفت: طرح سوال از آقای روحانی رئیس‌جمهور با امضای 130 تن از نمایندگان تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح سوال 130 تن از نمایندگان مجلس از آقای روحانی رئیس‌جمهور برای بررسی علل گرانی بازار خودرو، نابه‌سانی بازار ارز و نیز گرانی کالاهای اساسی و مایحتاج اساسی مردم امروز تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد.

متن سوال از روحانی طی 5 محور منتشر شدسؤال از "روحانی" به 100 امضا رسید"+محورهای سؤال

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: طرح سوال از آقای روحانی رئیس‌جمهور، 130 امضا دارد، اما تعداد زیادی از نمایندگان خواستار پاسخ‌گویی آقای روحانی درباره علل آشفتگی موجود در بازار انواع کالاها هستند.

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: پس از اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور در یکی از جلسات علنی مجلس، آقای روحانی می‌بایست برای ادای توضیحاتی در مجلس حضور یابد.

متن کامل طرح سوال از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

با عنایت به مفاد اصل 88 قانون اساسی و با استناد به مواد 210 و 211 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدینوسیله سوالات اینجانبان در 5 محور ذیل از آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم برای طی فرایند رسیدگی، ارجاع به کمیسیون تخصصی و ارائه پاسخ در صحن علنی مجلس در اولین فرصت ممکن تقدیم می‌گردد.

1- چرا و به چه دلیل قیمت ارزهای خارجی به سرعت در حال افزایش و ارزش پول ملی در حال کاهش است؟

2- علت از هم گسیختگی اوضاع بازار مسکن و خودرو و تورم عجیب و غریب چند صد درصدی بازار مسکن چیست و چرا دولت طی 7 سال گذشته هیچ اقدام جدی برای تامین مسکن مردم و کنترل قیمت و کیفیت خودرو انجام نداده است؟

3- در کجای برجام اشتباه استراتژیک مرتکب شدید که آمریکا بدون کوچکترین هزینه از این توافق خارج و اروپا هم با پررویی تمام همچنان خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران است، بدون آنکه خود به تعهداتش عمل نماید حتی در عملیاتی کردن طرح حقیرانه اینستکس!

4- قرار شد دولت بخاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا، به واحدهای تولیدی و بخش‌های آسیب دیده وام اعطا کرده و کمک نماید. اما صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در این زمینه چه کاری کرده و چقدر کمک کرده است؟

5- از فروردین 97 که قیمت دلار دولتی 4200 تومان اعلام شد، تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده است. به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلارها چه شده است و چه تاثیری بر کنترل تورم داشته است؟

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی حسن روحانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایران بیشتر بخوانید... متن سوال از روحانی طی ۵ محور منتشر شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی حسن روحانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایران قیمت ارز قیمت کالاهای اساسی کالاهای اساسی رئیس جمهور نمایندگان مجلس مجلس مجلس شورای اسلامی روحانی رئیس جمهور نمایندگان مجلس کالاهای اساسی رئیس جمهور آقای روحانی طرح سوال هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)