Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@20:45:48 GMT

با این سه کار کرونا را از خود دور کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۶۱۴۴

آفتاب‌‌نیوز :

افسون تیزویر روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موج دوم کرونا زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم آغاز شد، اظهار کرد: مردم در مواجه با ویروس کرونا سه نوع برخورد دارند که در نوع اول به خاطر استرس و نگرانی بالا از امور عادی خود بازمی مانند و روال عادی زندگیشان مختل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از مردم هم با درنظرگرفتن واقعیت‌ها و حساسیت موجود، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده و پیگیر امور عادی زندگی خود هستند.

وی توضیح داد: دسته سومی هم هستند که برای فرار از نگرانی بیش از حد احساس راحتی دارند و نسبت به هشدارها بی تفاوت بوده و تصور دارند دیگران هستند که کرونا می‌گیرند و این ویروس به هر دلیل به سراغ آنها نمی‌آید.

این مسئول با بیان اینکه احتمال ابتلا و انتقال بیماری از دسته سوم زیاد است، توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصل شست وشوی ۲۰- ۲۰ دست‌ها را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به واسطه سطح سواد بالای البرز نشینان و رعایت اصول بهداشتی از سوی آنها استان ما علی رغم اینکه شاهراه ترددی کشور است، در مقایسه با برخی استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد .

تیزویر ادامه داد: امیدواریم با همکاری بیشتر مردم از موج دوم این بیماری هم با کمترین میزان بستری و فوتی عبور کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصل شست وشوی ۲۰ ثانیه‌‎ای دست‌ها هم گفت: مردم نباید نسبت به این مساله بی تفاوت باشند و نه تنها ۲۰ ثانیه بلکه بیشتر دست خود را با آب و صابون بشویند تا احتمال انتقال ویروس به آنها به حداقل برسد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به وضعیت کادر درمانی استان توضیح داد: کادر درمانی استان از حدود چهار ماه پیش و پس از شیوع ویروس کرونا در فشار کاری زیادی قرار دارند.

وی افزود: با گرم شدن هوا استفاده از وسایل حفاظتی برای این افراد سخت شده به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود بی مورد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد