Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دنیای کسب‌و‌کار‌های اینترنتی، رپورتاژ آگهی یکی از قدرتمندترین راهکارها برای جلو زدن از رقبا، چه در سئو و چه در جذب مخاطب است (بد نیست مقاله رپورتاژ چیست نوین را هم مطالعه کنید).

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، در دنیای کسب‌و‌کار‌های اینترنتی، رپورتاژ آگهی یکی از قدرتمندترین راهکارها برای جلو زدن از رقبا، چه در سئو و چه در جذب مخاطب است (بد نیست مقاله رپورتاژ چیست نوین را هم مطالعه کنید).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه خیلی از نویسندگان در مورد نوشتن یک رپورتاژ اصولی اطلاعات کافی ندارند، در این مقاله می‌خواهم به صورت خلاصه اما جامع، آموزش دهم که چگونه رپورتاژ بنویسیم. با من همراه باشید:

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردم، هدف از نوشتن رپورتاژ، بهبود سئو سایت و همینطور جذب مخاطب است. با توجه به همین موضوع، نکاتی که در مورد نوشتن رپورتاژ در ادامه توضیح می‌دهم، هر دو این نکات را هدف قرار می‌دهد:

1_ به فکر جذب مخاطب باشید


مهم‌ترین موضوع در نوشتن رپورتاژ، جذب مخاطب است. مخاطبانی که با کلیک روی لینک‌های مطلب باعث افزایش قدرت آن شده و با ورود به سایتتان، احتمال خرید را افزایش می‌دهند. برای جذب حداکثری مخاطب به این نکات توجه کنید:

کلمه کلیدی صحیح

اشتباه خیلی از وبمستران این است که در زمان نوشتن رپورتاژ، کلمه کلیدی برای آن انتخاب می‌کنند که هیچ شانسی برای سئو شدن در گوگل ندارد. مثلا برای رپورتاژ یک سایت فروش موبایل، کلمه "خرید موبایل" را در نظر می‌گیرند. در حالی که همین مقاله می‌تواند با کلمه‌ای مثل "مقایسه برندهای موبایل" یا... در گوگل سئو شده و تعداد زیادی مخاطب جذب کند.

نوشتن عنوان جذاب

تعداد زیادی از مخاطبانی که قرار است به مقاله رپورتاژی شما سر بزنند، از داخل همان سایت یا سایت‌هایی هستند که مطلب در آنها منتشر می‌شود. جلب نظر این افراد در مرحله اول به کمک یک عنوان و بعد از آن تصویر جذاب امکان پذیر است. پس تا جای ممکن مقاله‌ای بنویسید که به جای یک عنوان تبلیغاتی، عنوانی ترغیب‌کننده داشته باشد.

از مقدمه غافل نشوید

بعد از عنوان و تصویر، موضوعی که باعث می‌شود مخاطب تصمیم بگیرد متن رپورتاژ شما را بخواند یا نه، مقدمه‌ای است که برای آن نوشته‌اید. اگر بتوانید با یک مقدمه جذاب مخاطب را به خواندن کل متن ترغیب کنید، احتمالا به همان هدف‌های اصلی که سئو و خرید محصول بود، می‌رسید.

البته کاربردی و جذاب بودن خود مقاله هم اهمیت خیلی زیادی در موفقیت یک رپورتاژ و هر محتوای متنی دیگری دارد. اگر دوست دارید با تکنیک‌های تولید محتوا و اصول نوشتن مقالات جذاب و سرگرم کننده آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم نگاهی به سرفصل های دوره آموزش تولید محتوا سایت نوین داشته باشید.

2_ لینک سازی را صحیح اجرا کنید

مشکل بعدی که بارها در رپورتاژها با آن روبرو شده‌ام، وجود لینک‌های خارجی اشتباهی است که به جای افزایش قدرت متن، باعث کاهش اعتبار آن می‌شوند. برای لینک سازی در رپورتاژ به این نکات دقت کنید:

زیاده روی نکنید

ممکن است بعضی از وب سایت‌های انتشار رپورتاژ، دست شما در دادن لینک به وب سایت خودتان باز بگذارند. اما این اصلا بهانه مناسبی نیست که زیاده روی کرده و تعداد زیادی لینک به خودتان بدهید. یادتان باشد که لینک سازی خارجی یکی از حساسیت‌های گوگل است و می‌تواند باعث جریمه شما شود. در حال حاضر تعداد 3 لینک، عدد مناسبی است.

لینک‌های تکراری استفاده نکنید

در هر وب سایتی، صفحاتی وجود دارد که روی چند کلمه کلیدی مختلف سئو شده‌اند. در ادامه بعضی از وبمسترانی که می‌خواهند برای سایتشان رپورتاژ بخرند، تصور می‌کنند که لینک دادن با کلمات کلیدی مختلف به یک صفحه باعث سئو شدن آن روی همه کلمات می‌شود. در حالی که در اصل گوگل صرفا برای هر صفحه، اولین لینکی که در متن به آن داده شده را محسوب کرده و مابقی را بی اعتبار می‌کند.

از کلمه کلیدی اصلی لینک خروجی ندهید

اگر قرار است مقاله رپورتاژی شما روی کلمه کلیدی اصلی خودش در گوگل سئو شود، نباید با آن کلمه به وب سایتتان لینک دهید. البته که این کار باعث انتقال اعتبار زیادی به سایتتان می‌شود اما یادتان نرود که با انجامش، شانس سئو شدن رپورتاژ در گوگل و جذب مخاطب -که هدف اصلی بود- را بسیار کاهش می‌دهید.

3_ اعتمادسازی کنید

چه بخواهیم و چه نخواهیم، احتمالا قرار است در یک رپورتاژ خدمات و محصولات وب سایت ما معرفی شوند. اما به نظر شما یک متن تبلیغاتی که به صورت مستقیم محصولات را معرفی می‌کند، برای مخاطب جذاب است؟ اصلا مخاطب با خواندن یک مقاله تبلیغاتی ترغیب به خرید یا حضور در وب سایت می‌شود؟ مطمئنا نه! پس برای اینکه به هدف‌های‌مان برسیم، باید در رپورتاژ اعتمادسازی کنیم. چطور؟ در ادامه توضیح می‌دهم:

مصاحبه کنید

به جای اینکه به عنوان اول شخص به سراغ مخاطب رفته و دائما ویژگی‌های محصولتان را به او یادآوری کنید، در نقش یک مصاحبه کننده وارد شده و با یکی از اعضای شرکتتان، مثل مدیر و... مصاحبه کنید. این مصاحبه برای اینکه بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند، باید علاوه بر اشاراتی به محصول و خدمات، شامل یک سری نکات آموزنده، کاربردی، الهام بخش و... باشد.

آموزش بدهید و راهنمایی کنید

هیچ چیزی مثل یک مقاله آموزشی نمی‌تواند باعث افزایش اعتبار شما در چشم مخاطب شود. اگر قرار است یک رپورتاژ در مورد لاستیکی که در سایت در معرض فروش قرار داده‌اید، بنویسید، به جای فروش مستقیم آموزش دهید. مثلا این رپورتاژ می‌تواند یک راهنمای خرید لاستیک باکیفیت باشد که در میانه آنهم از شما به عنوان یک فروشنده با اعتبار نام برده می‌شود!

4_ رپورتاژ خودتان را سئو کنید

به جای اینکه بعد از انتشار رپورتاژ آن را به حال خودش رها کنید، آن را سئو کنید! چطور؟ مثلا می‌توانید تعدادی بک لینک را به مرور برای صفحه رپورتاژ خودتان بخرید یا اینکه از همان سایت فروشنده رپورتاژ، یک سری لینک داخلی برای آن خریداری کنید!

به همین راحتی می‌توانید با افزایش قدرت صفحه رپورتاژ، قدرت لینک‌های خروجی آن -که به سایت شما داده شده- را افزایش دهید و همینطور احتمال ورود آن به صفحات اول گوگل را بالا ببرید.

کلام آخر

نوشتن یک رپورتاژ باکیفیت و واقعی یک سری اصول واقعا مهم دارد که به هیچ عنوان نمی‌توان آنها را در یک مقاله آموزش داد. اگر نیاز دارید به یک جواب حرفه‌ای در مورد سوال «چگونه رپورتاژ بنویسیم» برسید، پیشنهاد می‌کنم به سری مقالات آموزش رپورتاژ آگهی در سایت نوین مراجعه کنید و به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید. همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی خرید رپورتاژ آگهی می‌توانید با شماره 41897070-021 تماس بگیرید.

 امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تبلیغات چگونه رپورتاژ بنویسیم نوشتن رپورتاژ جذب مخاطب رپورتاژ آگهی یک رپورتاژ کلمه کلیدی وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

سرهنگ حیاتی فرمانده سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس با برپایی یادواره شهدای گردان حضرت زینب (س) فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه در کانون شهید عسکری شهرستان کازرون بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌سود.

او ادامه داد: سخنران این یادواره فرمانده لشکر ۱۹ فجر سرهنک پاسدار ظهراب قنبری است و فرماندهان گردان در دوران دفاع مقدس نیز به روایتگری خواهند پرداخت. 

سرهنگ حیاتی افزود: گردان پیروز حضرت زینب (س) لشکر ۱۹ فجر در عملیات مختلف در ۸ سال دفاع مقدس ایفای ماموریت کرده که در این راه نزدیک به ۱۰۰ شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد