Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات حادثه آتش سوزی کلینیک سینا مهر شمیران به بهره برداری درمانی از ملک مسکونی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران و در بررسی جزئیات حادثه آتش سوزی کلینیک سینا مهر گفت: سازمان آتش نشانی از ۳۳ هزار ساختمان پر خطر و میان خطر بازدید داشته و اخطاریه‌های لازم را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ درصد حریقها مربوط به ساختمان است و ۵۴ درصد حریقهای ساختمانی مربوط به کاربری‌های مسکونی است.  ساختمان ۵ طبقه کلینیک سینامهر کاربری مسکونی داشته و به دلیل تغییر کاربری مطابق با رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ مالک مکلف به بهره برداری مجاز از ملک بوده است.

وی در توضیح تخلفات ملک کلینیک سینا مهر گفت: مسقف کردن حیاط  جنوبی با پروفیل سبک و سقف غیر اساسی به منظور ایجاد سایبان،
 تبدیل ۴۰۵ متر مربع مسکونی به مرکزبهداشتی و درمانی در زیر زمین به مساحت ۷ متر مربع و آسانسور بهداشتی و درمانی به مساحت ۷ متر مربع و تبدیل ملک مسکونی به اداری در طبقات همکف ، اول ، دوم به مساحت ۶۱۵ متر و ۷۵ متر راه پله اداری به عنوان خلاف مازاد تراکم از جمله  تخلفات ساختمانی این کلینیک است که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده صد رای به تعطیلی و یا قلع مستحدثات زاید و اعاده به وضعیت مجاز ظرف دو ماه و همچنین تخریب و جمع آوری پروفیل سبک و سقف غیر اساسی را داده است.

نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح اقدامات سازمان آتش نشانی نیز گفت: بازدید و صدور دستور العمل ایمنی در سال ۹۴ ، صدور نامه استنکاف از اجرای دستور العمل در سال ۹۶ ، بازدید مجدد در سال ۹۷ و صدور اخطاریه در سال ۹۷ از جمله اقدامات این سازمان برای جلوگیری از وقوع حادثه بوده است مالک مدعی شده که گزارش فوق با واقعیت تطابق ندارد و براساس تجربیاتش و نه اصول سازمان آتش نشانی نسبت به ایجاد دو دستگاه شلنگ آب آتش نشانی با پمپ فشار قوی و چندین کپسول اقدام کرده است.

وی افزود: ساعت ۲۰:۴۶ دقیقه آتش سوزی گسترده در مرکز سینا به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام می‌شود در نخستین مرحله آتش نشانان ۴ ایستگاه ۶، ۶۴، ۸۸ و ۱۰۵ را به محل حادثه اعزام می‌کنند. برابر مستندات موجود نخستین تیم آتش نشانی حدود ۵ دقیقه بعد از اعلام به محل رسیده و عملیات خود را آغاز می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که به دلیل انفجارهای پی در پی در محل جنوبی ساختمان دسترسی آتش نشانان سخت و از طریق پشت بام و نورگیر طبقه سوم اقدام به ورود می‌کنند افزود: آتش نشانان پس از حدود ۴۵ دقیقه به افراد مسدود شده دسترسی پیدا کرده و از طریق پشت بام این  افراد را به بیرون انتقال یافتند ۲۰ نفر از این افراد نجات یافته و متاسفانه ۱۹ نفر فوت شدند.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری غیر اصولی از حیاط، دپو نامناسب سیلندرهای اکسیژن و نیتروژن، عدم وجود پله فرار اضطراری، تصرف پشت بام با ایجاد کاربری دفتر اداری  و دپوی مواد قابل اشتعال، حذف نورگیر در طبقات و ایزوله کردن اتاقهای عمل در طبقه آخر، عدم حوزه بندی حریق در سقف کاذب در طبقات که در نتیجه هنگام حریق دود به طبقات نفوذ می‌کند، عدم طراحی نامناسب سیستم اعلام اطفای حریق مناسب و غیر فعال بودن آن هنگام وقوع حادثه ، قرار گرفتن جعبه حدود ۱۰ کولر گازی ، نصب غیر اصولی کولر آبی بر روی سقف انبار فلزی غیر مجاز، اجرای دیواره‌های جدا کننده و بازسازی فضای داخلی مجموعه با مصالح قابل اشتعال، سیم کشی غیر اصولی در مجموعه و قرار گرفتن تابلوی برق در راه پله از جمله موارد نا ایمنی موجود در این ساختمان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساختمان های نا ایمن تهران حادثه کلینیک سینا اطهر شوراي شهر تهران بهره برداری کلینیک سینا آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شناسایی ساختمان‌های غیرایمن که در زمان بروز هر گونه حادثه می‌تواند به تهدیدی برای جان مردم تبدیل شود، مرحله به مرحله در حال پیگیری است، گفت : در مراحل گذشته عمده تمرکز روی بررسی وضعیت ساختمان‌ها در حوزه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مرتبط با خدمات پزشکی بود.

وی ادامه داد: پس از آن و از حدود دو ماه قبل بررسی ساختمان‌ها در حوزه مدارس و کلاس‌های درس در حال انجام است و مدارس کرمانشاه در حال ارزیابی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اولویت بعدی برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن را دانشگاه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در گام‌های بعدی مراکز عمومی، مراکز خرید، پاساژها، ساختمان ادارات و... به ترتیب رصد و بررسی خواهند شد و در مرحله نهایی سراغ ساختمان‌های ناایمن شاخص در حوزه شخصی خواهیم رفت.

یگانه تاکید کرد: در گام اول صرفا شناسایی ساختمان‌ها و جمع‌آوری اطلاعات این ساختمان‌ها انجام خواهد شد و این اطلاعات در سامانه کشوری «منتاک» که به همین منظور تعریف شده بارگزاری می‌شود و در گام بعد با توجه به وضعیتی که ساختمان داشته برای رفع نواقص و یا در شرایط بحرانی تخریب ساختمان تصمیم‌گیری خواهد شد و چنانچه ممکن باشد اعتباراتی نیز برای ایمن سازی ساختمان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچکدام از ساختمان‌های بررسی شده در کرمانشاه وضعیت بغرنجی نداشته که نیازمند تخریب باشد، عنوان کرد: عمده ساختمان‌های ناایمن با رفع برخی از نواقص، ایمن خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه معتقد است، وضعیت کرمانشاه از نظر ناایمن بودن ساختمان‌ها چندان بد نیست.

یگانه از مهمترین مواردی یاد کرد که در ارزیابی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها مد نظر قرار می‌گیرد و مستحکم بودن ساختمان، امکانات و تجهیزات ایمنی، وجود پله‌های فرار و اضطراری و... را از مهمترین این موارد برشمرد.

به گفته یگانه، در مرحله اول شناسایی ساختمان‌های ناایمن در کلانشهر‌ها انجام می‌شود و سپس شهرستان‌ها با توجه به جمعیت، بزرگی سطح شهرستان و ... در اولویت خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • حادثه در ساختمان مسکونی در آدیس‌آبابا/ ۷ نفر جان باختند
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه