Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:54:11 GMT

بازی «طوطی و بقال» تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۶۶۰۱

بازی «طوطی و بقال» تولید می‌شود

بازی رومیزی کارتی «طوطی و بقال» که بر اساس داستانی از مثنوی معنوی مولانا طراحی شده است، به زودی در کانون پرورش فکری به تولید انبوه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی ۱۰ بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی و ادبیات معاصر از مجموعه «میز بازی ایرانی» را طراحی کرده است که بازی رومیزی کارتی «طوطی و بقال» با طراحی عماد ارغند یکی از این بازی‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراح بازی «طوطی و بقال» در مورد این محصول توضیح داد: این بازی با هدف تمرین مشاهده و پرداختن به استدلال قیاسی در قالب جمعی طراحی و ارایه شده است.

عماد ارغند افزود: مثنوی معنوی مولانا، در بردارنده‌ی حکایت‌های زیادی است که ضمن ارایه‌ی مفاهیم عمیق اخلاقی و عرفانی، بسیار خلاقانه و شیرین و همراه با شخصیت‌پردازی‌ها و فضاسازیی‌هایی دقیق و الهام‌بخش سروده شده است.

وی یادآور شد: حکایت «طوطی و بقال» نیز با محوریت مفاهیم قیاسی و داشتن شخصیت‌های متنوع و یک‌پارچه در فضای داستانی، اجزای مناسبی را برای الهام گرفتن و طراحی یک سرگرمی، بازی و اسباب‌بازی فراهم کرده است.

ارغند با اشاره به راه‌کارهای موثر برای پذیرش بیشتر سرگرمی‌های ایرانی از سوی مخاطبان خاطرنشان کرد: ایجاد پذیرش و جلب توجه مخاطب، در عرضه‌ی هر محصول یا خدماتی، ضمن رعایت کیفیت و ارایه و ابراز صحیح و درخور، توجه به تجربه‌ی مخاطب در موضوع مورد نظر از یک سو، و پرداختن به ریشه‌ها و اصالت در شکل‌گیری یک محصول از سویی دیگر بسیار حائز اهمیت است.

او اضافه کرد: اگر برای تامین نیاز به سرگرمی و بازی برپایه‌ی خاستگاه‌های بومی و فرهنگی عمل شود، تاثیری فراگیر و ارتباط عمیق¬تری را بین مخاطب و محصول (بازی و اسباب‌بازی) شاهد خواهیم بود.

طراح بازی و اسباب‌بازی هم‌چنین اظهار داشت: توجه به کیفیت در پرداخت ایده، طراحی اجزا، ساخت، تولید و عرضه بسیار بااهمیت و نیازمند رعایت فرایندی یک‌پارچه و همه‌جانبه در روند طراحی است.

وی نیازسنجی و شکل‌گیری ایده و طرح، مراحل تولید، عرضه و دریافت بازخورد مخاطب برای اصلاح یا بازطراحی محصول را از مراحل مهم روند تولید دانست.

ارغند در ادامه با اشاره به حفظ ارتباط موثر طراح با مخاطب به عنوان یکی از کلیدی‌ترین راه‌های درک نیاز، تمایلات و تشخیص رفتارها گفت: توجه به شیوه‌های طراحی و تامین محتوا و کیفیت تولید در این محصولات می‌تواند برای طراح ایرانی الگوهای مقدماتی مناسبی باشد.

طراح بازی رومیزی «طولی و بقال» مسیر تولید سرگرمی و اسباب‌بازی‌ها با الهام از ادبیات کهن فارسی را بسیار روشن و دلگرم کننده عنوان کرد و حمایت از کارآفرینان، طراحان و تولید کنندگان به لحاظ مادی و معنوی، را بسیار حائز اهمیت دانست.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسباب بازی بازی رومیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود