Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اردو پوینت، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو به روند پیش‌گرفته شده در اجرای معاهده «منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای» (CTBT) ادامه خواهد داد.

این بیانیه در حالی منتشر شده که این معاهده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

همچنین در این بیانیه وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ گونه شواهدی برای اثبات اتهام‌های آمریکا مبنی بر آنکه آزمایش‌های هسته‌ای روسیه استاندارد «بازده صفر» آمریکا درباره آزمایش‌های اتمی را نقض کرده است، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است روسیه همچنان مطابق با تعهدات بین المللی خود رفتار کرده و از استاندارد‌های آمریکا در زمینه آزمایش‌های اتمی پیروی نخواهد کرد.

علاوه‌براین در این بیانیه آمده است که  مسکو رسما تایید می‌کند که عمیقا به تعهدات آزمایش‌های هسته‌ای و اجرای مقررات «معاهده منع جامع آزمایش‌های اتمی» با توجه به ممنوعیت موقت آزمایش‌های اتمی پایبند است و خواهد ماند.

وزارت خارجه روسیه همچنین بیان کرد این کشور، برخلاف آمریکا، ۲۰ سال پیش این معاهده را تایید و اکنون در حال اجرای آن است. همچنین آن‌ها معتقدند هرگونه اختلاف برای اجرای تعهدات باید در چارچوب معاهده CTBT و بعد از اینکه این معاهده به مرحله اجرا درآمد، حل و فصل شود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که به نظر می‌رسد آمریکا در حال آماده کردن کشور‌های مختلف برای پایان دادن به ممنوعیت موقت «منع آزمایش‌های هسته‌ای» و ترک کردن آن است.

اگر آمریکا این کار را انجام دهد، به معنی آن است که معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای نیز به طور کلی از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای تنش میان روسیه و آمریکا آزمایش هسته ای منع جامع آزمایش آزمایش های هسته ای آزمایش های اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟