Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: علت‌العلل اتفاقاتی همچون حادثه انفجار کلینیک سینا مهر شمیران به روز نشدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محمد سالاری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با  حادثه انفجار کلینیک سینا مهر شمیران اظهار کرد:  ما به‌عنوان نمایندگان مردم باید از شهرداری، سازمان و نهادها بخواهیم که در این حوزه‌ها شفاف‌سازی کرده و اعلام کنند که سهم تقصیر هر کدام از نهادها و سازمان‌ها از جمله شهرداری تهران در این حادثه به چه میزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با گزارش وزارت کار در موضوع حریق کلینیک سینا گفت: مشخص نیست از منظر وزارت کار این ساختمان کارگاه بوده و آیا می‌بایست نسبت به سرکشی آن اقدام می‌کرده یا خیر؟

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نماینده وزارت کار مدام تأکید دارد که به ما اخطاری داده نشده و این در حالی است که وزارت کار مسئولیت دارد و به سهم خود در این حادثه مقصر هم شناخته می‌شود.

سالاری افزود: ای‌کاش دکتر زالی نیز در این جلسه حضور پیدا کرده و در ارتباط با نقش وزارت بهداشت در بروز این حادثه پاسخگو بودند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: در بحث حادثه کلینیک سینا مهر شمیران می‌بایست نقش شهرداری، سازمان آتش‌نشانی، ماده 100 و شهرداری منطقه نیز شناخته شود. باید مشخص شود چرا دادستانی حکم تعطیلی برای این ساختمان صادر نکرده است.

وی با بیان این‌ سؤال که چرا ماده 100 در خصوص این ساختمان اجرا نشده، گفت: ما باید به مردم پاسخگو باشیم که چرا در پشت بام این ساختمان اضافه بنا وجود داشته و چرا در حیاط سقف ایرانیتی نصب و محل دپوی کپسول شده است؟ پاسخ این سؤالات باید به‌صورت شفاف در راستای ایفای نقش پاسخگویی داده شود‌.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم اصلاح فرآیند صدور پروانه نیز اظهار کرد: علت‌العلل این اتفاقات عدم تعیین تکلیف و به روز نشدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان است، مسئول ساختمان باید مشخص شود و تا زمانی که این مبحث تعیین تکلیف نشود ما همچنان شاهد بروز چنین مشکلاتی خواهیم بود و ما باید با همکاری وزارت راه این موضوع را پیش ببریم.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران محمد سالاری حریق کلینیک سینا شورای اسلامی شهر تهران کلینیک سینا وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، در پی حریق بامداد امروز منطقه امامزاده ابراهیم شفت، حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، اقامتی و تجاری طعمه حریق شد اما کسی آسیب جانی ندیده است.

فارس در خبری نوشت: نیمه‌شب گذشته حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب، حریق در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم علیه السلام شفت شروع و ساعت ۰۰:۰۰ بامداد حریق به اطلاع ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت، اعلام شد.در پی حریق شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت، عوامل امدادی و اورژانس به محل حریق در محل حادثه حضور یافتند.

به گفته مهدی نقدی، فرماندار شفت در پی حریق امامزاده ابراهیم شفت خودروهای اطفای حرق از شفت، احمدسرگوراب، فومن، رشت و شهر صنعتی خرفکل با حداقل ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.آنگونه که فرماندار شفت اعلام کرده، عملیات اطفای کامل شهرک جوبی امامزاده ابراهیم شفت تا ساعت پنج بامداد ادامه داشته است.ارزیابی های اولیه بیانگر سوختن کامل ۴۰ واحد مسکونی حداقل سه طبقه با بنای کاملا چوبی بوده که حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، تجاری و اقامتی را شامل می شود.برق و شبکه ارتباطی منطقه امامزاده ابراهیم شفت کاملا قطع شده و تلاش ها برای برقراری آنها ادامه دارد.

علی یوسفی رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام نیز خبر داد که به حرم آسبی نرسیده و با تلاش های عوامل امدادی از حریق آتش به آستان مقدس جلوگیری شده است.

مهدی سلیمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت نیز اعلام کرد که در جریان آتش سوزی آمامزاده ابراهیم کسی آسیب جانی ندیده است.به گفته وی، تنها سه مورد ارجاع سرپایی به بیمارستان امام رضا علیه اسلام شفت از شهرک چوبی امامزاده ابرایهم انجام شده که در اثر استرس ناشی از سوختگی بوده است.

هم اکنون نیز تیم بهداشت محیط شفت نیز در محل حادثه حضور دارند و عوامل تهیدزا را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در جریان آتش‌سوزی بامداد امروز امام زاده ابراهیم شفت در محل حادثه اعزام شد اما چون این سانحه مصدمی نداشت به مرکز استان، برگشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902057

دیگر خبرها

  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت/ عکس
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان