Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@02:45:13 GMT

شرط ترخیص برنج با ارز ۴۲۰۰تومانی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۷۰۲

شرط ترخیص برنج با ارز ۴۲۰۰تومانی

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار با ارسال نامه‌ای به معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران با موضوع ترخیص برنج های تامین ارز شده با نرخ 4200 تومانی مشروط به تحویل کالا به دولت نوشت: احتراماً پیرو تصمیمات نود و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار، ضرورت تسریع در تامین ترخیص و توزیع برنج و سهم این کالا در سبد مصرفی خانوار ایرانی مقرر گردید با توجه به تغییر نرخ ارز آن، ترخیص محموله‌های برنج وارداتی که قبل از این با نرخ 4200 تومانی تامین ارز شده اند در صورت تحویل کالا به شرکت بازرگانی دولتی ایران (برای ذخایر استراتژیک) یا به شبکه‌های توزیع تحت نظارت با مجوز دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مشمول پرداخت مابه التفاوت نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابلاغیه مورخ 19 خرداد سال جاری در خصوص تعیین مابه التفاوت  ترخیص برنج با ارز نیما  نیز با درج اطلاعات کامل انبار مقاصد و بدون نیاز به مجوز صورت پذیرد و  تمام محموله های تامین ارز شده با نرخ 4200 تومان با اعلام انبار شرکت بازرگانی دولتی ایران برای مقصد تخلیه و با نامه رسمی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر طی فرآیندها برای تحویل کالا به دولت و یا حواله این حوزه جهت توزیع در شبکه تحت نظارت و با قیمت مصوب انجام گیرد.

به هیچ عنوان با نامه بانک‌های عامل مبنی بر پرداخت علی الحساب مبلغ 4800 تومان به عنوان ما به التفاوت کالا ترخیص نگردد لذا بر اساس مراتب فوق مجددا تاکید می گردد مصوبات قبلی در خصوص دریافت مابه التفاوت شامل کالای برنح نیست و بانک‌های عامل با توجه به بخشنامه مورخ 19 خرداد سال جاری ابلاغی به بانک مرکزی نسبت به رفع تعهد بر اساس اعلام کتبی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر تحویل کالا به دولت می‌بایست اقدام نمایند.

پربیننده ترین قیمت جدید کولر گازی (۹۹/۴/۱۵) تبلت مایکروسافت در بازار چند؟ +جدول دلار وارد کانال 21هزار تومان شد! تورم همسایگان شمالی چقدر است؟ پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی کدامند؟/ فیس‌بوک با وجود بدنامی همچنان بر رسانه‌های اجتماعی حاکم است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برنج کشاورزی واردات واردات برنج قیمت برنج ترخیص کالا برنج خارجی ارز دولتی کارگروه تنظیم بازار ارز 4200 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات