Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:19:24 GMT

واقفان استان سمنان ۱۴۷ مدرسه وقف کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۸۷۶

واقفان استان سمنان ۱۴۷ مدرسه وقف کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اوقاف سمنان ضمن بیان اینکه واقفان استان ۱۴۷ مدرسه وقف کردند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۱ مدرسه عرصه و اعیان وقفی، ۱۳۵ مدرسه عرصه آن‌ها وقفی و یک مدرسه که اعیان آن وقفی است.

وی ضمن بیان اینکه پنج مدرسه عرصه و اعیان وقف در شاهرود وجود دارد، افزود: سه مدرسه عرصه و اعیان وقف در سمنان و شهرستان‌های سرخه و مهدی‌شهر و بخش بسطام نیز هرکدام دارای یک باب مدرسه عرصه و اعیان وقف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه در شاهرود ۶۲ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد، ابراز داشت: در دامغان ۱۷ مدرسه، در سمنان ۱۲ مدرسه، در بخش بسطام ۱۷ مدرسه و در مهدی‌شهر ۹ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد.

تدینی شمار مدارس با عرصه وقفی در سرخه را پنج باب برشمرد و تصریح کرد: سه باب مدرسه با عرصه وقفی در گرمسار وجود دارد و شهرستان‌های آرادان و میامی هر یک دارای دو باب مدرسه با عرصه موقوفه هستند.

وی بابیان اینکه وقف منطبق بر نیازهای امروز یکی از ضروریات جامعه محسوب می‌شود، افزود: آمار وقف مدارس حاکی از اهمیت دادن واقفان به علم و دانش است اما این به‌تنهایی کافی نیست و امیدواریم واقفان در این مسیر با اداره اوقاف شهرستان‌ها لینک شوند.

کد خبر 4966455

منبع: مهر

کلیدواژه: اموال وقفی مدرسه سازی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر مدرسه با عرصه عرصه وقفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • استان البرز یک هزار مدرسه نیاز دارد
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر