Web Analytics Made Easy - Statcounter

​عارف نیا گفت: بیشترین بار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز(یکشنبه 15 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: وضعیت استان گلستان را در دو ماه (از تاریخ 15 اردیبهشت تا 15 خرداد و از 15 خرداد تا اواسط تیر) مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلبستان ادامه داد: از 15 اردیبهشت تا 15 خرداد در سطح استان گلستان یک هزار و 276 بیمار در مراکز درمانی استان مراجعه داشتند و این میزان از 15 خرداد تاکنون دو برابر افزایش یافته است.

 

عارف نیا تاکید کرد: همچنین از 15 اردیبهشت تا ۱۵خرداد در مراکز درمانی استان 773 بیمار بستری شدند و این عدد از 15 خرداد تاکنون به 953 نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه مراجعات بیمارات سرپایی زیر 6 ساعت نیز از 15 خرداد تاکنون نسبت به مدت مشابه ماه قبل دو برابر افزایش یافته است، ابراز داشت: تعداد این بیماران ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد دو هزار و 280 نفر بود که از 15 خرداد تاکنون به چهار هزار و 266 نفر رسیده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلبستان با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس در حال حاضر شلوغ ترین بیمارستان استان در جذب بیماران کرونایی است، یادآور شد: در حال حاضر میزان پذیرش از ترخیص بیمار افزایش یافته و ادامه این روند باعث اشباع شدن تخت های بیمارستانی خواهد شد و در گنبدکاووس، آق قلا، مینودشت و گالیکش این مهم اتفاق افتاده است.

 

عارف نیا تاکید کرد: متوسط میزان بستری بیماران روزانه در گلستان افزایش یافته است و از 177 نفر 15 اردیبهشت به 675 نفر در 15 تیر رسیده است.

 

وی از محدودیت های عمل جراحی و برخی از فعالیت های بیمارستانی در گنبدکاووس خبر داد و افزود: در بحث نیروی انسانی با مشکل رو به رو هستیم و بودجه ما کفاف حقوق و اضافه کار کارکنان را نمی کند و از سویی 200 کادر درمانی و پزشکی به دلیل بیماری مرخصی گرفتند و این مهم ارائه خدمات درمانی را برای کادر ما سخت تر می کند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان کرونا 15 خرداد تاکنون افزایش یافته 15 خرداد عارف نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود