Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@19:32:18 GMT

بازار خراسان شمالی از ماسک اشباع می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۸۱۷۰

بازار خراسان شمالی از ماسک اشباع می شود

رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی گفت: اگر چه از ۱۰ روز پیش شاهد کمبود ماسک در استان هستیم اما تا ۲ روز آینده بازار استان از این کالای بهداشتی اشباع می‌شود.

به گزارش جماران، امین کلاته اظهار داشت: بروز برخی مشکلات مقطعی در مسیر تولید و کاهش تولید و عرضه ماسک در خراسان شمالی موجب شده تا دسترسی شهروندان به این کالا با سختی هایی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش ظرفیت تولید یکی از کارگاه های تولید ماسک در خراسان شمالی، افزود: یکی دیگر از کارخانه ها در زمینه تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده و دستگاه تولید ماسک کارخانه دیگری نیز دچار نقص شده است و همین عوامل موجب کاهش تولید ماسک و به تبع آن کاهش این کالا در بازار خراسان شمالی شده است.   

وی اظهار داشت: از امروز اقداماتی ضربتی برای افزایش تولید و تامین بازار ماسک آغاز شده است و تا ۲ روز آینده بازار دوباره به حالت اشباع می رسد.

رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی افزود: ۲۰۰ هزار عدد ماسک نیز که در کارگاه های استان تولید شده و در انبارها مانده بود، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی شده و وارد بازار استان می شود.  

کلاته افزود: با توجه به دستور ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از امروز باید هیچ شهروندی بدون ماسک از خانه خارج نشود و به همین دلیل برای مدیریت بازار و کاهش التهاب ماسک با قیمت ۱۱ هزار ریال برای مصرف کننده و ۱۴ هزار ریال برای دستگاه ها آماده توزیع شده است که از امروز مقدمات توزیع ۴۰ هزار ماسک در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی و فروشگاه های بزرگ فراهم می شود.

وی افزود: ماسک هایی نیز که با عنوان خارجی در داروخانه ها توزیع می شود نباید با بهایی بالاتر از ۳۵ هزار ریال فروخته شود و فروش آن با قیمت بیشتر تخلف محسوب می شود.

 

 

اخبار مرتبط استفاده از ماسک های سوپاپ دار خطرناک است 10 دلیل قانع کننده برای این که حتما ماسک بزنید کشف 42 هزار ماسک قاچاق در قصرشیرین برخورد سختگیرانه شهرداری در خصوص اجبار استفاده از ماسک ورود بدون ماسک به ادارات قم ممنوع شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ماسک کرونا خراسان شمالی من ماسک می زنم سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو