Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس یک موسسه مطالعات بین المللی و منطقه‌ای در پکن گفت خط مرزی چین و هند توسط انگلیس طراحی شده و به محل مناقشه تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوان جینگ» رئیس یک موسسه مطالعات بین المللی و منطقه‌ای در پکن، روز یکشنبه گفت، مرزهای هند و چین توسط انگلیسی‌ها طراحی شده و به محلی برای مناقشه تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جینگ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌جی‌تی‌اِن» گفت: «روشن است که چین خواستار روابطی با ثبات با هند است. نخست‌وزیر [هند]، [نارندرا] مودی به‌طور واضح گفته است که به هیچ بخشی از قلمرو هند تجاوز صورت نگرفته است. این چیزی است که مودی گفت.

وی افزود: «ستحکامات مرزی چین در مرز دو کشور سال‌ها است که پابرجا هستند و این چیز جدیدی نیست. این هند است که چهل یا پنجاه استحکامات مرزی را ساخته است. این هندی‌ها بودند که از مرز عبور کردند و تمام جهان این را می‌داند. هند داستان خود را روایت می‌کند اما لزوماً حقیقت ندارد».

این کارشناس چینی در ادامه گفت:‌ «مشکل مرزی هند و چین مسئله ساده‌ای نیست. بلکه مسئله حق حاکمیت هر دو ملت مطرح است زیرا این مرزها را نه چینی‌ها و نه هندی‌ها طراحی کرده‌اند بلکه بریتانیایی‌ها آن را ایجاد کرده‌اند. بنابراین هردو طرف درک می‌کنند که باید با احتیاط بالایی به مسائل مرزی رسیدگی کنند».

به‌طور کلی اغلب مرزهایی که انگلیس در طراحی آن‌ها دست داشته‌ است همواره به محلی برای مناقشات مرزی مبدل شده است.

دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

اواسط ژوئن امسال ارتش چین و هند در دره «گالوان» در مرز مشترک با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه آن ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.  

چین سربازان هندی را به تعدی به خط کنترل واقعی در مرز متهم کرد و از طرف دیگر هند گفت که چین در تلاشی یک‌طرفه به دنبال تغییر محدوده این مرز توافق شده بوده است.

در پی این درگیری، چین و هند به سرعت وارد مذاکره شدند و دو روز بعد از درگیری وزارت خارجه چین موقعیت در این منطقه را باثبات و تحت کنترل اعلام کرد.

دیروز دوشنبه هم دو طرف مذاکراتی را در سطح فرماندهان نظامی انجام دادند که در آن توافق کردند منطقه درگیری را از حضور نظامی خالی کنند.

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی چین از جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-۳۰» و سایر بمب افکن‌های راهبردی خود در خطوط مرزی با هند استفاده کرده و هند نیز به همین دلیل خواستار دریافت سامانه‌های «اس-۳۰۰ » از روسیه برای تقویت پدافند خود و مقابله با تحرکات هوایی چین شده است.

همچنین وزارت دفاع هند روز پنجشنبه با بی‌اعتنایی به تهدیدهای آمریکا، موافقت خود با قرارداد خرید ۳۳ فروند جنگنده از روسیه را اعلام کرد.این جنگنده‌ها شامل ۱۲ فروند «سوخو ۳۰» و ۲۱ فروند «میگ ۲۹» هستند و ارزش کلی آن‌ها ۲.۴۳ میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین این قرارداد، به‌روز رسانی ۵۹ هواپیمای جنگی هند و خرید موشک‌های هوا به هوا را نیز شامل می‌شود. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چین هند انگلیس مرز مشترک مناقشات مرزی چین و هند دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار

طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

به گزارش اکوایران، مرکز مبادله ایران بیست حراج حضوری شمش طلا طی سه ماه، ۲۷ دی تا ۴ اردیبهشت برگزار کرد و ۲۷۱۶ شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله‌شده طی این ۲۰ حراج مرکز مبادله، چهار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در نخستین حراج شمش طلا عنوان کرد: قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. او همچنین تاکید کرد که قیمت معاملات طلا در مرکز مبادله ایران به قیمت‌های روز نزدیک است.

بررسی نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا معامله‌شده در مرکز مبادله و اختلاف آن با قیمت روز دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد بیشترین اختلاف قیمت بین قیمت دلار در بازار آزاد (۶۶ هزار تومان) و نرخ دلار محاسبه شده از طریق قیمت شمش (حدود ۵۷ هزار و ۴۳۰ تومان) نیز با نزدیک به ۱۷ درصد در حراج هفدهم که در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد، به ثبت رسید. 

 مرکز مبادله حراج شمش را با نرخ دلاری معادل ۵۰ هزار و ۵۷۰ تومان در ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد که اختلاف نزدیک به ۷ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد (۵۴ هزار و ۵۰ تومان) در آن روز داشت؛ که کمترین اختلاف قیمت موجود بود.

در بیستمین حراج مرکز مبادله که در چهار اردیبهشت صورت گرفت نیز قیمت روز دلار بازار آزاد (۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان) اختلاف ۱۳ درصدی با دلار محاسبه شده از قیمت شمش (حدود ۵۶ هزار و ۸۶۰ تومان) داشت. 

این در حالی است که نرخ دلار رسمی اعلام شده از سوی مرکز مبادله ارز و طلا در این مدت در نیمه اول کانال ۴۰ هزار دلاری نوسان داشت و امروز در کانال ۴۴ هزار تومانی قرار دارد.

قرار است بیست‌ویکمین حراج شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار شود.

tags # طلا ، قیمت دلار سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد