Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی از تخصیص کامل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان طی تابستان امسال خبر داد و گفت: تمامی پروژه‌های مصوب این سفر به‌جز راه‌آهن و جاده بجنورد به گلستان در سال جاری افتتاح می‌شود.

محمدعلی شجاعی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده با سازمان برنامه‌وبودجه کشور، تخصیص اعتبارات سفر تا پایان شهریورماه طی دو مرحله انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری افتتاح پروژه‌های در دو بازه زمانی خاطرنشان کرد: تعدادی از پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در هفته دولت و تعداد باقیمانده آن در شهریورماه امسال به سرانجام می‌رسد و افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان شمالی درباره وضعیت دو پروژه مهم جاده بجنورد به گلستان و راه‌آهن اسفراین - جوین نیز گفت: هماهنگی‌های بین استانی در بخش‌های مختلف در حال انجام است و هر دو کارگاه عمرانی فعال هستند.

وی سرعت اجرای پروژه‌ها را به نسبت اعتبارات مناسب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده پروژه‌ها به مردم تحویل می‌شود و حتی برخی ادارات استان نسبت به بودجه دریافتی عقب‌تر هستند که باید سرعت اجرای کار را بیشتر کنند.

شجاعی همچنین از دیدار اخیر با ریاست جمهوری به همراه سایر استانداران خبر داد و گفت: در این جلسه به پیشنهاد رئیس‌جمهور، هر استانی یک پروژه را برای اتمام تا پایان دولت معرفی می‌کند که پیشنهاد خراسان شمالی در این زمینه جاده بجنورد، سنخواست، جاجرم و میامی بود.

وی افزود: این پروژه با برآورد اعتباری ۵۶۴ میلیارد تومان به نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد شده اما تاکنون مصوب نشده، اما احداث این جاده دغدغه مردم و نیاز استان است و تلاش می‌کنیم تا با تصویب این پروژه و افزوده شدن به پروژه‌های عمرانی استان، تا پایان دولت این مسیر نیز تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: تمامی پروژه‌های مصوب سفر هیات دولت تا ماه آینده حتماً پیشرفت فیزیکی دارند و به‌جز دو پروژه بزرگ استان، سایر مصوبات تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است رئیس‌جمهور طی سفری یک روزه، ۲۳ تیرماه سال گذشته به خراسان شمالی سفر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی روحانی رئیس جمهور گلستان خراسان شمالی ریاست جمهوری تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز