Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@23:45:56 GMT

دکتر ناجی: خودم از استقلالی‌ها تست گرفتم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۸۸۳۸

دکتر ناجی: خودم از استقلالی‌ها تست گرفتم

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری می گوید نتیجه تست های انجام شده بازیکنان استقلال قطعی است.

به گزارش "ورزش سه"، دکتر علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری که تست‌های بازیکنان تیم استقلال توسط او و همکارانش انجام شده، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به تشریح اتفاقات رخ داده پرداخت و گفت: «من استاد‌تمام ویروس‌شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم، آزمایشگاهی که بنده در آن هستم نیز یکی از آزمایشگاه‌های عمده و پیشرو در تشخیص بیماری کووید-19 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی بیمارستان ما یک بیمارستان تخصصی ریه است و ما درگیر تشخیص این نوع از بیماری‌ها هستیم.»

 

دکتر ناجی درباره حواشی پیش آمده درباره تست کرونای بازیکنان استقلال گفت: «باشگاه استقلال از بنده دعوت کرد تا قبل از بازی این تیم با تیم پارس جنوبی جم، تست کرونا از بازیکنان آنها بگیرم. روز 13 تیر من خودم به همراه یکی از همکارانم به نام آقای آذری، به مجموعه ورزشی انقلاب، محل تمرین تیم استقلال رفتیم و از 61 نفر از پرسنل و بازیکنان استقلال تست گرفتیم و تا ساعت 3 ونیم صبح من و همکارانم در آزمایشگاه بودیم که جواب اولیه را برای این تیم ارسال کنیم.»

 

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت: «برای این که بتوانیم سریع جواب این تست را بگیریم از یک روش استخراج خاصی استفاده کردیم که برای یک شرکت خارجی است و حساسیت آن نسبت به روش‌های استخراج متداول، کمتر است ولی پاسخ را سریع می‌دهد. یعنی تا حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت می‌توانیم کل نمونه را استخراج کنیم و به پاسخ برسیم.»

 

دکتر ناجی ادامه داد: «تست اولیه را که بررسی کردیم، نتیجه آزمایش تعدادی از بازیکنان استقلال و کادر (یک نفر از پزشکان و بقیه از بازیکنان) مثبت شد و من همان موقع نتایج را به صورت پیامکی به اطلاع باشگاه رساندم.»

 

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری ادامه داد: «به باشگاه این را هم گفتم که براساس مشاهده‌ای که ما کردیم حتما باید از طریق روش حساس هم استفاده بکنیم و این کار را هم کردیم و همکارانم این بار فقط تست بازیکنان را به صورت اورژانسی با روش حساس استخراج کردند.»

 

دکتر ناجی ادامه داد: «به باشگاه اطلاع دادم تعداد موارد مثبت قطعی باشگاه استقلال تا ساعت 17 روز گذشته 12 نفر (یک نفر پزشک تیم و بقیه از بازیکنان) است و یک نفر هم مشکوک بود که امروز اعلام می‌کنیم.»

 

او همچنین گفت: «قصد داریم بقیه نمونه‌ها را هم با روش حساس بررسی کنیم که این‌ها دیگر از بازیکنان نیستند و شامل کادر تیم خواهد بود.»

 

دکتر ناجی با بیان اینکه من واقعا متاسف شدم که جان هموطنانمان را به خطر می‌اندازیم تا یک لیگ فوتبال برگزار شود، گفت: «درست است که همه ما دل در گرو یک تیم داشته باشیم اما همه این تیم‌ها و بازیکنان، عزیزان و هموطنان ما هستند. من هیچوقت شرافت پزشکی و مقام استادی خودم را زیر سوال نمی‌برم که کار عجیب و غریب انجام دهم. تمام مدارک و نمونه‌های مربوط به تست این افراد موجود است.»

 

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با گلایه از برخی ادعاهای مطرح شده گفت: «از دیروز موارد مختلف تماس و مصاحبه‌های عجیب و غریب را شاهد بودم مبنی بر اینکه این‌ها دروغ می‌گویند! یا مدعی شدند که تست‌ها را در یک بیمارستانی انجام دادند که جواب آن‌جا مطمئن نیست!»
او با بیان اینکه چرا باید یک بلوای این چنینی ایجاد شود، گفت: «مگر اتفاق عجیب و دور از ذهنی است که بازیکنان فوتبال آن هم در این وضعیت جامعه و این شرایط سختی که داریم تستشان مثبت باشد؟ شما تیم‌ها را با شرایط نامطلوب و عدم رعایت مسائل بهداشتی این طرف و آن طرف می‌برید و من به شما قول می‌دهم خیلی از تیم‌های دیگر هم نمونه مثبت دارند و شاید اعلام نمی‌کنند.»


دکتر ناجی با بیان اینکه از هجمه‌ای که اتفاق افتاده ناراحت شده است، گفت: «من می‌دانم که مشکلات وجود دارد، فدراسیون هم برای ادامه لیگ و... دچار مشکلاتی است اما باید منطق را هم در کنار خودمان داشته باشیم. ما نباید جان افراد را به خطر بیاندازیم که یک کاری انجام شود. شرایط کشور در رابطه با کووید-19 شرایط مساعدی نیست و مثبت شدن تست بازیکنان هم اصلا چیز عجیب و غریبی نیست.»


دکتر ناجی درباره صحت تست‌های صورت گرفته گفت: «در آزمایشگاه من نمونه‌ها موجود است، تمام فایل‌های تشخیصی هم وجود دارد و می‌توانند بررسی کنند. برای من این اتفاقات واقعا ناراحت‌کننده بود. من از 61 نفر شامل کادر و بازیکنان تست گرفتم و نمی‌دانم این بازیکنان برای چه رده‌ای بوده‌اند. من در ارتباط با کار حرفه‌ای خودم توضیح داده‌ام و کاری به سایر مسائل ندارم. اسامی را هم در اختیار باشگاه گذاشته‌ام و از آنها می‌توانید بپرسید که کدامشان کادر تیم و کدام‌شان بازیکنان و از چه رده ای و... بوده‌اند.»

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران بازیکنان استقلال دکتر ناجی تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورافکن: در ۲ سال گذشته سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است!

بازیکن تیم فوتبال سپاهان مدعی است این تیم اصفهانی در دو سال گذشته قهرمان واقعی لیگ برتر بوده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امید نورافکن پس از تساوی بدون گل سپاهان مقابل پرسپولیس اظهار داشت: می‌توانستیم ببریم، اما حیف شد. می‌توانستیم قهرمان لیگ شویم. نمی‌توانم حسم را بگویم. باید بجنگیم تا هم بازی‌های لیگ را محکم‌تر برگزار کنیم و هم جام حذفی را که سخت است.

وی در ادامه افزود: بازی حساسی بود و همه این را می‌دانند. من هم صد درصد توان خودم را گذاشتم. امروز وظایفم دفاعی بود و نتوانستم موقعیت‌سازی کنم و از شوت‌هایم استفاده کنم. از خودم راضی بودم.

وی درباره انتشار یک عکس در صفحه شخصی‌اش و حاشیه ایجادشده پس از آن گفت: هر چه درباره خودم و تیمم می‌گذارم، برایم حاشیه می‌شود و آنها را به شخص و جای دیگر نسبت می‌دهند. واقعاً عمدی وجود نداشت. من آن عکس را دوست داشتم و علاقه‌مند بودم. به ببر علاقه دارم.

نورافکن در واکنش به شعارها علیه او در بازی امروز گفت: آنها نیز از مردم هستند و شاید شرایط‌شان خوب نیست و دق دلی‌شان را بر سر من خالی می‌کنند.

بازیکن سپاهان عنوان کرد: در لیگ کمی فاصله ایجاد شده است. ما بازی با پیکان و همچنین سه امتیاز مقابل نساجی را از دست دادیم. واقعاً اتفاقات عجیب و غریبی برای سپاهان درست کردند. شما رسانه‌هایی هستید که مطمئناً باید از پرسپولیس و استقلال حمایت کنید و هیچ خُرده‌ای هم از شما گرفته نمی‌شود. اگر آنها را کنار بگذاریم، سپاهان یکی دو سال است که واقعاً قهرمان لیگ است، اما باز هم همه می‌دانند که استقلال و پرسپولیس از سوی خبرنگاران و دولت‌مان باید حمایت شوند و این یک واقعیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نورافکن:سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است
  • نورافکن: سپاهان دو سال است که قهرمان واقعی لیگ است
  • مدیرعامل استقلال: از خبر برکناری خودم شوکه شدم
  • نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!
  • برای برد مقابل پرسپولیس آمده بودیم/می‌توانستیم در فصل جاری با فاصله ۱۰ امتیازی قهرمان شویم
  • نورافکن: در ۲ سال گذشته سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است!
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از قرارداد استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور
  • استقلالی‌ها پولدار شدند
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد