Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: 55 درصد از پرونده های معوق دادگستری استان تا ابتدای تیرماه امسال تعیین تکلیف شده اند.

   به گزارش خبرگزاری فارس از همدان امروز یکشنبه، در کمیته ساماندهی به پرونده های معوق در دادگستری همدان تشکیل شد.
در این نشست آخرین وضعیت پرونده های معوق در دادگستری استان همدان در جلسۀ معاونین دادگستری همدان مورد بررسی قرار گرفت و آمار و ارقام استخراج شده در رابطه با میزان پرونده های مختومه ای که یک سال از ثبت آن ها گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمار موجودی این پرونده ها در هر یک از شهرستان های استان همدان مورد ارزیابی قرار گرفت.
در نهایت راهکارهای مقتضی با هدف به حداقل رساندن ماندۀ این گروه از پرونده ها ارائه شد تا به مرحله اجراء در آید.
*55 درصد از پرونده های معوق دادگستری استان تعیین تکلیف شدند
«محمدرضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری استان همدان در این جلسه در کمیته ساماندهی به پرونده های معوق بر اهمیت تعیین تکلیف رسیدگی به پرونده های معوقه در دستگاه قضایی استان همدان تأکید کرد و گفت: تعیین تکلیف سریع تمامی پرونده هایی که یک سال از تاریخ ثبت آن ها گذشته ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه موضوع رفع اطاله در دادرسی و افزایش اعتماد و رضایتمندی عمومی اثر گذار است، از کاهش 55 درصدی پرونده های معوق در حوزه های قضائی استان خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده تا ابتدای مهرماه سال جاری این تعداد پرونده ها به حداق آمار قابل تصور خواهد بود.
به گزارش ...؛ یکی از اقدامات درخور تحسین عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان که در 10 ماه اخیر در این سمت حضور یافته، رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه است که مورد تأکید آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه هم قرار دارد.
تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های معتذرین و مصلحین به عنوان کمیته های معین این ستاد، تلاش برای عفو 540 زندانی همدانی که در 10 سال اخیر بی سابقه بود، اجرای برنامه های متعدد و متنوع در حوزه دستگاه قضایی با پیوست های فرهنگی و اجتماعی، افزایش تعداد شعب حقوقی و دادگاه های تجدیدنظر به منظور ارتقاء کیفیت و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی و حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب و به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی از جمله معارفه 13 رییس دادگستری و دادستان در سطح استان، تنها بخشی از فعالیت های دستگاه قضایی استان همدان به ریاست عدالتخواه در 10 ماهه اخیر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان تعیین تکلیف دادگستری ساماندهی رئیس کل دادگستری استان همدان پرونده های معوق پرونده ها تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

کد خبر 6097078

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق