Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ مرضیه آذرافزا فعال سیاسی و اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مهمترین بحران اجتماعی کشور چیست، به پارسینه گفت: «مهمترین بحران اجتماعی، معیشت مردم است. از نظر من مسائل اقتصادی و بیکاری مهمترین بحران است. البته، چون یک درک عمومی هم نسبت به بحران‌های بین‌المللی وجود دارد، مقداری از فعالیتی که برایش می‌شد در نظر گرفت، ضعیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: «مشکلاتی که در اروپا به دلیل کرونا بوجود آمد و آمریکا که اینگونه به هم ریخته است، شاید توقع را پایین می‌آورد و این مشکل جدی است.»

آذرافزا اظهار داشت: «در سال‌های آینده مشکلات الگوی زیستی هم داریم. یعنی شکاف نسلی مهمترین مشکل است که به نظر من در سال‌های بعد در الگو‌های زندگی می‌تواند بروز پیدا کند.  پیش‌بینی من این است که شکاف نسلی در آینده خود را نشان می‌دهد.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که مسئله کرونا چه ضعف‌های اجتماعی کشور را نشان داده است، گفت: «در حوزه شهروندی این نشان داده شد که جامعه باید آمادگی‌های بیشتری را کسب کند. البته مردم هم نا‌مطلوب عمل نکردند و زیاد غیرمسئولانه عمل نکردند. هر چند دیدیم که بخشی از مردم مسئولیت پذیر نبودند، اما در مقابل بخش دیگری از مردم هم سعی کردند به قاعده رفتار کنند و در مجموع وضعیت بینا بینی بود.»

وی افزود: «آن بخشی از جامعه که متقاعد همراهی کردن، نیستند نشانه این است که از لحاظ فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای، برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی نداشته‌ایم. به عنوان مثال این آموزش‌ها باید از مهدکودک‌ها شروع شود و تا مراتب تحصیلی بالا‌تر ادامه پیدا کند و در عین حال رسانه‌های ملی روی خانواده‌ها کار کند. به این دلیل که در این زمینه ما بسیار ضعف داریم.»

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان نواندیش مسلمان، عنوان کرد: «مسئله دیگری که در این بحران خود را بیشتر نشان داد، حوزه حاکمیت است که همین تعدد مراکز تصمیم‌گیری در اوایل مشکلاتی ایجاد کرد. یعنی برای مثال مراکز سنتی و مذهبی یک رویکردی داشتند که توانستند آن را تا حدودی مدیریت و همراهی ایجاد کنند، اما در خود پیشگیری بحران کرونا، دیدیم که مشکلات و ناهماهنگی‌هایی بود و هنوز هم وجود دارد و رفع نشده است.»

آذرافزا بیان کرد: «ما تعدد مراکز قدرت داریم. اکنون مجلس یازدهم که به تازگی روی کار آمده است می‌خواهد یک ساز بزند، قوه قضائیه یک ساز و قوه مجریه هم یک ساز دیگر بزند. حال باید تصور کرد که چگونه باید این وضعیت را سامان داد.»

او تاکید کرد: «ما هم در قدرت و حاکمیت مشکل داریم و هم در عرصه عمومی ضعف‌هایی وجود دارد که بخشی از آن باز هم به مراکز تصمیم‌گیری مربوط می‌شود. البته به نظر من نهاد‌های مدنی هم نمی‌توانند خودشان را در این وضعیت پیش آمده بدون تکلیف و مسئولیت بدانند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بحران اقتصادی معیشت اقتصاد معیشت مردم بیکاری پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم