Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:21:27 GMT

کشف 283 تن شیر خشک قاچاق از ابتدای امسال در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۹۳۱۵

کشف 283 تن شیر خشک قاچاق از ابتدای امسال در کرمان

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: کشف و ضبط 283 تن شیر خشک بیشترین میزان کالای قاچاق مشکوفه در سه ماه ابتدای امسال در کرمان بوده که از مسیر کرمان به سمت سیستان و بلوچستان و کشورهای شرقی در حال انتقال بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد صادقی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در 12 تیر ماه 81 مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: توصیف پدیده‌های قاچاق در فرمان رهبر معظم انقلاب، جدی بودن و بزرگ بودن خطر این پدیده شوم است که در برابر تولید و سرمایه‌گذاری و امر اشتغال قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کرمان رسالت ستاد و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدیت همه دستگاه‌های عضو در مبارزه با این پدیده شوم دانست و بیان کرد: ضمن تاکید رهبر معظم انقلاب و بحث قانونی بودن و حکم حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا، مبحث شرعی بودن آن را هم باید مدنظر داشت.

صادقی از اقدامات موثر در دوره مدیریتی جدید قوه قضائیه در حوزه قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: عزم جدی مبارزه با قاچاقچیان و افزایش ریسک برای آنها در دستور کار است تا انگیزه و ترغیب را از آنها بگیریم.

وی اولویت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه پیشگیری را نگاه علمی و دانش‌محور بیان کرد و از ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی شامل سامانه‌های جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، شناسه کالا، کنترل و نظارت بر پیشرفت دستگاه‌ها، مجوزها و  تجارت، جهت نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ارز خبر داد.

وی رصد و پایش از تولید تا مصرف یک کالا را با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی یادآور شد و تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ها می‌تواند کمک موثری به امر مبارزه با قاچاق کالا باشد و بحث درگیری فیزیکی نیرو‌های انتظامی با قاچاقچیان را هم به شدت کاهش می‌دهد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کرمان همچنین از برگزاری نخستین جشنواره علمی دانشجویی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: از جامعه علمی و دانشگاهی انتظار داریم که نگاه دانش‌محور خود را در این زمینه در اختیار ما قرار دهند.

صادقی با بیان اینکه شعار سال و معیشت مردم دو مولفه‌ای است که باید در آثار لحاظ شود، گفت: فراخوان جشنواره در سایت مرکزی ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور قرار دارد و علاقمندان و دانشجویان تا مهر ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی کشف و ضبط 283 تن شیر خشک را از بیشترین میزان کالای قاچاق مشکوفه در سه ماه ابتدای سال جاری عنوان کرد و گفت: این شیرخشک‌ها از مسیر کرمان به سمت سیستان و بلوچستان و کشورهای شرقی در حال انتقال بوده است.

صادق بیان کرد: طی سه ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 105 درصد رشد کشفیات را داشتیم که 602 میلیارد ریال ارزش ریالی آنها بوده است.

وی همچنین به کشف 865 راس دام قاچاق در سال جاری خبر داد و گفت: در این مورد کاهش 40 درصدی را نسبت به سه ماه ابتدای سال گذشته شاهد هستیم.

انتهای پیام/80017/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق کرمان شیر سیستان و بلوچستان مبارزه با قاچاق کالا و ارز سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ علی رحیمی‌پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی امیدیه پس از کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی با مرجع قضایی، از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

سرهنگ رحیمی پور ارزش کالای مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برابر دستور اداره تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه، اموال توقیفی به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟