Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@05:30:16 GMT

دیده شدن به قیمت تبلیغات تلویزیونی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۹۳۷۰

دیده شدن به قیمت تبلیغات تلویزیونی

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، تبلیغات یکی از عرصه‌های پردرآمد در دنیای حاضر است، جایی که اگر فردی در آن خوب عمل کند در آخر پول پارو خواهد کرد. چنین تبلیغاتی خصوصا در دنیای امروز وقتی با چهره‌های سرشناسی چون بازیگران و فوتبالیست‌ها انجام می‌شود، هم تاثیر بسزایی دارد و هم گران تمام خواهد شد زیرا افراد مشهور با دریافت قیمت‌های بالا برای نشان تجاری مورد نظر، خود را در قاب توجه قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونالدو بازیکن پرتغالی مشهور جهان به ازای هر پست تبلیغاتی اینستاگرامی 500 هزار پوند دریافت می‌کند. این ماجرا برای ایران هم صدق می‌کند. بارها در صداوسیمای ملی ایران دیده‌ایم که بازیگران و حتی فوتبالیت‌هایی جلوی قاب تلویزیون آمده‌اند و کالایی را تبلیغ کرده‌اند. چنین کاری در عرصه جهانی و تبلیغاتی اقدامی معمول حساب می‌شود و ظاهرا جای اعتراضی ندارد. از این رو در صداوسیما می‌بینیم فوتبالیستی با سابقه حضور در تیم ملی کالایی خوراکی را تبلیغ می‌کند و حتی بازیگری که مشهور است از شهرت خود برای تبلیغ کالای تجاری بهره می‌برد.

*چوب حراج به محبوبیت

بخش دیگری از بازیگران هستند که با دریافت مبالغی در تبلیغات شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و از محبوبیت خود برای فروش کالا بهره می‌برند که تصویر آن بیشتر در فضای مجازی پخش می‌شود. اما وقتی برای حضور در صداوسیما به آن‌ها پیشنهاد کاری داده می‌شود با انواع و اقسام مانع‌تراشی‌ها برای حضور در قاب جادو سر باز می‌زنند. اما موضوع از جایی جالب می‌شود که عده‌ای از بازیگران با اینکه برخاسته از سیمای ملی هستند در بزنگاه‌های خاص با سخنانی، ژست متفاوت و به دور از آن چیزی به خود می‌گیرند که در تلویزیون برای مخاطب نمایش داده‌اند. یعنی قصد دارند با نیامدن به صداوسیما همچنان بر طبل متفاوت بودن خود بنوازند و گویا قصد دارند با مخاطب صداوسیما همچنان قهر باشند. البته دم خروس چنین کاری زمانی بیرون می‌زند که همین افراد با اینکه قصدی برای حضور در تلویزیون ندارند وقتی بوی پول تبلیغات تلویزیونی به مشام آن‌ها می‌خورد سر از پا نمی‌شناسند و خود را به این نوع از فعالیت‌ها می‌رسانند. چنین دوگانه رفتاری نشان می‌دهد برخی از بازیگران تضادهای جدی در رفتار حرفه‌ای خود دارند که برای آن‌‌ها به لحاظ حرفه‌ای مطلوب به نظر نمی‌رسد.

*درخواست‌های نجومی

ممکن است این پاسخ به نظر برسد که بازیگران بر اساس پیشنهادات نجومی یا مبالغی که به آن‌ها داده می‌شود قصد می‌کنند که در تبلیغات حضور داشته باشند یا خیر که البته این موضوع را باید اینگونه مطرح کرد، بازیگران و هنرمندانی که با صداوسیما قهر می‌کنند با چه دلیل و منطقی راضی می‌‌شوند که چهره و صدای آن‌ها در تبلیغات تلویزیونی پخش شود؟ اگر قهر کرده‌اند و حاضر نیستند که به هیچ وجه تصویری از آنها در تلویزیون پخش شود چرا با قراردادهای میلیونی و بعضا میلیاردی زیر میز قهر خود می‌زنند؟ این سوال گویا هنوز از سوی این عده از بازیگران پاسخ داده نشده است.

کوتاه سخن آنکه برای این موضوع نیز باید چارچوب و قواعد درستی در نظر گرفته شود تا چنین دوگانگی رفتاری رخ ندهد. بازیگران و چهره‌های مشهور برای دیده شدن در قاب تلویزیون هزینه‌های بالایی می‌گیرند و در واقع هم ژست خود را حفظ کرده‌اند و با تلویزیون همکاری نکرده‌اند و هم فرصت دیده شدن از این قاب را از دست نداده‌اند.

انتهای پیام/

171 / 347 صدا و سیما سلبریتی‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صدا و سیما سلبریتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند

عوامل مجموعه نمایشی «نون خ ۵» شبکه یک سیما سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت  از ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) رسانه ملی، به سوالات مخاطبان پاسخ دادند. عوامل مجموعه نمایشی «نون خ ۵» سپس در یک نشست خبری به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • صدای داور روی آنتن تلویزیون؛ هاوارب وب برای شفافیت VAR وارد عمل شد
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان