Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:45:26 GMT

واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به حادثه نطنز

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۹۷۱۳

واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به حادثه نطنز

به گزارش تابناک، به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، گابی اشکنازی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره حادثه رخ‌داده در نطنز بدون تایید هرگونه دخالت اسرائیل در این حادثه، به شکل سربسته مدعی شد که این رژیم اقداماتی را انجام می‌دهد تا آن‌چه "تهدید ایران" عنوان کرد را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشکنازی اظهار کرد: ما سیاستی بلند مدت را در دوره‌های مختلف داشته‌ایم تا به ایران اجازه ندهیم از توان هسته‌ای برخوردار شود. حکومت ایران با آن قابلیت‌های هسته‌ای‌ یک تهدید برای موجودیت اسرائیل است و اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران در مرز شمالی ما مستقر شود.

او افزود که بنابراین «ما اقداماتی انجام می‌دهیم که بهتر است ناگفته بمانند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علاوه بر این با پشتیبانی از سیاست ضدایرانی آمریکا مطرح کرد که این رژیم از تلاش‌های آمریکا برای اطمینان حاصل کردن از این که تحریم تسلیحاتی علیه ایران تمدید خواهد شد حمایت خواهد کرد و نمی‌تواند وضعیتی را بپذیرد که ایران بتواند سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته خریداری کند.

اشکنازی افزود: مشکل فقط دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. مشکل این است که آن‌ها گروه‌هایی را در سراسر خاورمیانه مسلح می‌کنند. به حزب‌الله در لبنان نگاه کنید. دلیل تلاش‌های دیپلماتیک گسترده ما در سراسر دنیا همین است.

پیش از این بنی گانتس، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین ستاد ارتش این رژیم با اشاره به اتفاقات اخیر در ایران از جمله حادثه نطنز گفت: آنگونه نیست که تمام اتفاقات رخ داده در ایران به اسرائیل مربوط باشد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدعلی کامفیروزی سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری وزیر امور خارجه اسرائیل تهدید ایران نطنز محمدعلی کامفیروزی سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درجریان دیدار با وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در ابوظبی با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه امارات درجریان این دیدار بر اهمیت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای انجام مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که در تقویت ثبات و برقراری امنیت دائمی در منطقه و نیز پایان یافتن اقدامات خشونت‌بار روزافزون سهم به‌سزایی دارد، تاکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان طی این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد اولویت خاتمه بخشیدن به تنش و خشونت، حفاظت از جان غیرنظامیان و نیز تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ازطریق گذرگاه‌های امن و بدون مانع به‌طور روزافزون و مداوم است.

در همین رابطه، دفتر یائیر لاپید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاپید طی «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات دیدار کرد. دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تلاش‌های فعلی جهت دستیابی به توافق برای آزادی اسرا و این موضوع که غزه در مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود، رایزنی کردند.

لاپید طی این دیدار ضمن تاکید بر لزوم نیاز فوری برای آزادی اسرا، خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد.»

پیشتر سخنگوی رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که لاپید روز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال ۲۰۲۱ در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد