Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در رابطه با این موضوع در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: اقدامات فنی متفاوتی برای رفع مشکلات هسته معاملات در حال پیگیری است. در حال حاضر، سامانه معاملاتی بورس و فرابورس از یکدیگر جدا هستند. نکته قابل توجه این است که، امکان رسیدن به جمع‌بندی درخصوص قرار گرفتن سیستم معاملاتی دیگری در کنار سیستم معاملاتی فعلی، برای تفکیک نمادها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: باید درخصوص این امر به جمع‌بندی رسید. اما اقدامات و پشتیبانی فنی که برای این امر لازم است، در حال برررسی توسط بورس، فرابورس و شرکت مدیریت فناوری بورس بوده و اگر امکان آن فراهم شود، سامانه معاملاتی دیگری در کنار سامانه فعلی قرار خواهد گرفت. نمادها میان این دو سیستم معاملاتی تقسیم می‌شوند. اما کاربران بیرونی، متوجه این امر نخواهند شد. 

دهقان اظهار داشت: به طور حتم برنامه‌هایی برای خرید هسته معاملاتی جدید و به روز رسانی هسته فعلی وجود دارد. اما باید شرایط را نیز درنظر گرفت. در حال حاضر، کشور در شرایط تحریم قرار دارد و همکاری با شرکت‌های خارجی، اقدام راحتی محسوب نمی‌شود. تلاش‌ها برای همکاری در حال انجام است، اما تحریم‌ها اثرگذار هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تصریح کرد: مذاکراتی با برخی از کشورها و افراد، درخصوص هسته معاملات و برخی از محورها انجام شده است و منتظر نتایج این مذاکرات هستیم. زیرا این کشورها نیز باید تاییدیه‌هایی را دریافت کرده، تا بتوانند این موضوع را اجرایی کنند.

وی گفت: مشکلاتی که برای هسته معاملات ایجاد می‌شود، مربوط به حجم معاملات و تعداد سفارشات است. این احتمال وجود دارد که با افزایش دو مورد اشاره شده، اختلالات تکرار شوند. سعی بر این است که با انجام اقداماتی، این اختلالات کاهش یابد.

پربیننده ترین طلا باز هم گران می‌شود؟ قیمت جدید کولر گازی (۹۹/۴/۱۵) تبلت مایکروسافت در بازار چند؟ +جدول دلار وارد کانال 21هزار تومان شد! تورم همسایگان شمالی چقدر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه هسته معاملات سیستم معاملات بورس قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سیستم معاملاتی هسته معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر بورس تهران امروز چهارشنبه فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که شاخص کل با کاهش ۲۹۳۸ واحد رو به رو شده و به ۲,۲۶۵,۸۸۸.۲۶ رسید.

همچنین در معاملات صبح گاهی شاخص هموزن نیز با رشد ۴۲ واحدی به عدد ۷۵۰,۸۴۳ رسید.

هم اکنون نمادهای فملی، کچاد، کگل، فولاد و شستا بیشترین تاثیر را در شاخص داشته و نمادهای کاما، شستا و ذوب جزو پر تراکنش ترین نمادهای حال حاضر در بورس تهران هستند.

کد خبر 6093866 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز