Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۳۹۸ بیش از ۷۴۱ میلیون دلار توسط ۳۵۰ شرکت تولیدی بوده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «میرابوطالب بدری» اظهار داشت: تعامل مستمر و پویا میان ساختار صادراتی و ساختار علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور، بهبود زیرساخت‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان و ارتقای توان صادراتی این شرکت‌ها از مهم‌ترین اهداف سازمان توسعه تجارت ایران به منظور اﻓــﺰاﯾﺶ ﺻــﺎدرات ﻏﯿﺮﻧﻔﺘــﯽ در دوران تحریم‌های ظالمانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه محصولات دانش‌بنیان در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و توسعه و به طور کلی آمیختگی و انتقال خلاقیت و نوآوری به ساختار صادراتی می‌تواند در تحول و بهبود صادرات کشور موثر باشد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: میزان صادرات محصولات در این حوزه در سال گذشته بیش از ۷۴۱ میلیون دلار توسط ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان تولیدی بوده که بیشترین صادرات این حوزه به ترتیب به کشور‌های عراق به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار، روسیه به ارزش۷۰ میلیون دلار، افغانستان به ارزش ۶۱ میلیون دلار و سوریه به ارزش ۵۶ میلون دلار است.

بدری در خصوص حوزه‌هایی که بیشترین صادرات را بر اساس ارزش دلاری در سال ۹۸ داشته‌اند، تاکید کرد: مواد شیمیایی با ۱۸۶ میلیون دلار، دارو با ۱۵۲ میلیون دلار، فراورده‌های معدنی و فلزی با ۹۹ میلیون دلار، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال با۵۰ میلیون دلار و مواد پلیمری با ۴۸ میلیون دلار به ترتیب بیشترین صادرات را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

برگزاری میز ملی توسعه صادارت محصولات دانش‌بنیان با هدف بررسی مشکلات صادراتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقررات صادرات و واردات (ثبت سفارش) و پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات شرکت های دانش بنیان فناوری اطلاعات صادرات محصولات میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترك ایران و چین گفت: به طور کلی و در سال های گذشته بیش از ۳۳درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار كالای صادراتی ما چین است البته تركیب صادراتی ما به همه كشورها بر اساس امار گمرك بیش از ۸۰ درصد كالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ بغیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان كه تولیدی بوده است.

حریری تصریح کرد: ۹۱ درصد كالای صادراتی ما به چین از فراورده های نفتی است كه اصولا در تركیب صادرات مشكل داریم. در بازار های بین المللی كیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر كیفی رقیب ندارد كه بازار دست ایران است.

او با بیان اینكه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصتها و چالشهای صادرات به چین را بررسی كردیم گفت: حدود ۵سال پیش بر كالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشكالات صادرات به چین كارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مركبات، فرش و صنایع دستی،سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران بعنوان كالای غذایی صادرات انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده كه در سال های اخیر با پیدا كردن بازارهای متنوع در این كشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفته ایم.

رئیس اتاق مشترك ایران و چین لیست كالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان داشت: سال گذشته ماشین الات الیاف نانو و هایتك به چین صادر كردیم و درصدد پیداكردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه ها، كفش دست سوز و شیرینی و شكلات، در حوزه ظروف آشپرخانه پلیمری كه تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاك مردانه با برندهای معتبر متمركز شده ایم.

وی اظهار امیدواری كرد: همه كالاهای تولید كشور كه در فرایند تولید میزان ارز آن كمتر از ۲۵ درصد هزینه كالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده كنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد