Web Analytics Made Easy - Statcounter

يش از 25 درصد برق توليدی نيروگاه‌های كشور در سال 98 توسط بخش بخار واحدهای سيكل تركيبی، نيروگاه‌های برق‌آبی، اتمی و انرژی های نو و بدون استفاده از سوخت و يا سوخت اضافی فسيلی انجام شد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس گزارش معاونت برق و انرژی این وزارتخانه، از 312 هزار و 658 ميليارد كيلووات ساعت برق توليدی در سال گذشته، 79 هزار و 459 ميليارد كيلووات ساعت بدون استفاده از سوخت يا سوخت اضافی فسيلی بوده كه معادل 25.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد است.

بنا بر این گزارش، مقادير سال گذشته نشان می دهد كه از 79 هزار و 459 ميليارد كيلووات ساعت انرژی، 41.94 ميليارد كيلووات ساعت با تبديل واحدهای گازي به سيكل تركيبی و بدون استفاده از سوخت اضافی توليد شده و اين بدان معناست كه نزديك به 11 ميليارد متر مكعب گاز در سال 98 صرفه‌جويی شده است.

ظرفيت 7500 مگاواتی قابل تبديل به سيكل تركيبی

در زمان حاضر هم ظرفيت قابل تبديل به سيكل تركيبی 7500 مگاوات است كه در قالب قراردادهای بيع متقابل در دستور كار وزارت نيرو قرار دارد.

با انجام اين كار، سالانه 12 ميليارد متر مكعب گاز صرفه‌جويی خواهد شد و راندمان ظرفيت نيروگاه‌های حرارتی كشور به بيش از 42 درصد خوهد رسيد.
همچنين از انتشار حدود 43 ميليون تن گازهای گلخانه‌ای در سال جلوگيری خواهد شد.

به منظور شتاب بخشی در اين كار، ضرورت دارد مطابق قانون مربوطه، سوخت صرفه‌جويی شده حاصل از احداث بخش بخار نيروگاه‌های سيكل تركيبی به سرمايه‌گذاران تحويل شود كه در اين زمينه به همكاری وزارت نفت نياز است.

برچسب هاانرژی امروز ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) وزارت نفت وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایران وزارت نفت وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میلیارد کیلووات ساعت بدون استفاده از سوخت سیکل ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • معمای بنزین در ایران