Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@13:55:32 GMT

افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۲۲۰

موضوع هنگ‌کنگ، تایوان، دریای چین جنوبی، هواوی، ویروس کرونا و نیز بحث مربوط به توافق تجاری از مهمترین چالش‌های دو طرف است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در هفته‌های گذشته مقام‌های ارشد کنگره ملی خلق چین قانون امنیتی جدیدی برای هنگ کنگ تصویب کردند تا بتوانند به زعم خود با تجزیه طلبان، فتنه گران، آشوبگران، براندازها، تروریست‌ها و همکاری‌هایی که باعث نفوذ بیگانگان در هنگ کنگ می‌شود، برخورد کنند، اما این تدابیر با سکوت و بی طرفی جامعه جهانی همراه نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در طی یکسال گذشته همواره از معترضان حمایت کرده بود، چین را به دلیل تصویب تصمیم مزبور به اتخاد «اقداماتی جدی» تهدید و امتیازات تجاری و مسافرتی که آمریکا برای هنگ‌کنگ به عنوان یک منطقه نیمه‌مختار لحاظ کرده بود را لغو کرد. برچسب ها: افزایش تنش‌ها ، چین ، آمریکا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افزایش تنش ها چین آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه تربیت مدرس برای پذیرش اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین

شورای دانشگاه تربیت مدرس، پذیرش اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین در این دانشگاه را تصویب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای دانشگاه تربیت مدرس با حضور رؤسای دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و رئیس و معاونین این دانشگاه در تاریخ ۲/۱۷/ ۱۴۰۳به اتفاق آرا تصویب نمود: «دانشگاه تربیت مدرس برای دفاع از مردم سالاری و حقوق بشر و صلح و دوستی در بین ملت ها، آماده است تا اساتید و دانشجویان ضد صهیونیستی که بدلیل دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اخراج شده و یا میشوند و رشته تخصصی آن‌ها در این دانشگاه دایر هست را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بپذیرد.»


شورای دانشگاه همچنین ضمن محکوم کردن ورود پلیس به دانشگاه‌های آمریکا و ضرب و شتم دانشجویان و اساتید، خواستار حفظ حرمت دانشگاه و دانشگاهیان توسط دولت و پلیس آمریکا گردید.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • افزایش ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول
  • آمادگی دانشگاه تربیت مدرس برای پذیرش اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی
  • اعلام آمادگی دانشگاه تربیت مدرس برای پذیرش اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز