Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:16:08 GMT

چند خبر از استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۳۰۲

چند خبر از استان بوشهر

۲۵تن برنج تنظیم بازار در شهرستان دیر توزیع شد

رئیس اتاق اصناف شهرستان دیر گفت: برای تنظیم بازار و تامین نیازمندی مردم، ۲۵تن برنج با نرخ مصوب در این شهرستان توزیع شد.

علیرضا آذرگون روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: توزیع برنج مرحله اول که ۲۵ تن است بین شهرهای دیر، بردخون و بردستان توزیع شد و علاوه بر آن، ۲۵ تن برنج دیگر نیز با نرخ تنظیم بازار در این هفته بین شهرهای دوراهک، آبدان و روستاهای بخش مرکزی توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این نوع برنج‌ها پاکستانی و با ارز دولتی خریداری شده و در زمان حاضر هیچ کمبودی در زمینه تامین کالاهای ضروری مردم در شهرستان دیر وجود ندارد و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

 رئیس اتاق اصناف شهرستان دیر اظهارداشت: با توجه به اینکه تجمع افراد مغایر با پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونایی است، سهم هر خانوار یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج است که در مدت زمانی محدود توزیع خواهد شد.

آذرگون افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و به منظور تنظیم بازار و حمایت از مردم تاکنون ۱۲۵ تن برنج با نرخ مصوب بازرگانی بین مردم شهرستان دیر توزیع شده‌است.

وی گفت: همچنین برای تنظیم بازار مرغ ۱۵ تن مرغ منجمد به نرخ مصوب سهیمه این شهرستان بود که از این مقدار پنج تن هفته گذشته توزیع و ۱۰ تن دیگر این هفته بین شهروندان توزیع خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دیر گفت: قیمت انواع کالا در شهر دیر توسط بازرسان به‌ صورت مستمر رصد می‌شود و با سودجویان برخورد خواهد شد.

وی گفت: اتاق اصناف با گران و کم فروشی برخورد جدی و قانونی می‌کند و مردم می‌توانند هرگونه تخلف را با شماره ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

 زمان ثبت نام برای انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه بوشهر اعلام شد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اعضای خانه مطبوعات و رسانه استان بوشهر برای ثبت نام به عنوان کاندیدای هیات مدیره و بازرسی در انتخابات تنها تشکل صنفی مطبوعاتی این استان دعوت کرد.

آنیتا مظفری روز یکشنبه در این ارتباط گفت: از اعضای خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر دعوت می‎شود تا در نشست مجمع عمومی این خانه که به صورت الکترونیکی در تاریخ چهارشنبه ۲۵ تیر ماه ۹۹ از ساعت ۹تا ۱۲ برگزار می‎شود، شرکت کنند.

وی بیان کرد: اعضای اصلی خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر برای نامزدی در این انتخابات تا روز یکشنبه ۲۲ تیرماه سال جاری مهلت دارند با مراجعه به سایت www.khanehmatbooat.ir به وسیله نام کاربری خود برای ثبت درخواست اقدام کنند.

مظفری ادامه داد: ثبت آرای اعضا نیز از طریق سایت یاد شده در تاریخ و ساعت برگزاری انتخابات (ساعت ۹ تا ۱۲ روز چهارشنبه ۲۵ تیر) با استفاده از نام کاربری و رمز عبور قابل انجام است.

وی اظهار داشت: همچنین اعضا می‌توانند اطلاعات دیگر مربوط به عضویت، شرایط، نحوه برگزاری انتخابات، زمان انصراف از نامزدی، اسامی کاندیداهای بازرسی و غیره را در سایت خانه مطبوعات دنبال کنند.

پیش از این قرار بود انتخابات خانه مطبوعات استان بوشهر در تاریخ ۲۷ خرداد سال جاری برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن نامزدها لغو و به ۲۵ تیر موکول شد.

۱۴ میراث ناملموس فرهنگی بوشهر ثبت ملی می‌شود

مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اعلام کرد: ۱۴ میراث ناملموس فرهنگی این استان  در سال ۹۹ ثبت ملی ‌می‌شود.

سودابه معموری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه حفظ میراث ناملموس فرهنگی استان به معنی حفظ فرهنگ و سنت‌ها برای نسل‌های آینده است، گفت: تا کنون ۷۰ میراث ناملموس استان بوشهر ثبت ملی شده‌است که از این شمار هشت مورد در سال ۹۸ ثبت شد.

وی افزود: هر اثر فرهنگی غیر قابل لمس مانند مراسم و آیین‌ها، گویش‌ها، هنر صنایع دستی و غذاهای سنتی میراث فرهنگی ناملموس محسوب می‌شود و که پس از شناسایی، مستند نگاری جلسه شورای ثبت میراث استان و پس از آن در سطح کشور مطرح و دفاع می‌شود و با نظر صاحب‌نظران هیات کشوری به ثبت ملی می‌رسد.

 مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهارداشت: مراسمی مانند حیات حاجی، سینه زنی بوشهری، نون پوشی، ساخت ورجی،  ساخت کیوار و حلوای انگشت پیچ نمونه‌هایی از میراث‌های به ثبت رسیده بوشهر است.

معموری ادامه داد: در سال جاری تمرکز روی ثبت میراث ناملموس جزیره خارگ است و مراسم دووت خارگی، آیین طلبون کردن و رقص میت از میراث شاخص این جزیره است که در سال جاری به ثبت ملی می‌رسد.

وی گفت: در بخش غذاهای سنتی به عنوان یکی از ارکان میراث ناملموس، ثبت غذای محلی قلیه ماهی و مشتک جیکار در دست اقدام است.

مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اعلام کرد: همچنین در حال مستند نگاری سه شخصیت فرهیخته و هنرمند بوشهری برای ثبت ملی هستیم که در سال ۹۹ به انجام می‌رسد.

خودروی خارجی میلیاردی در کنگان توقیف شد

فرمانده انتظامی کنگان گفت: یک دستگاه خودرو بنز اس ۵۰۰ قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ رهام رضایی اظهار داشت: مأموران پلیس راه "کنگان- بوشهر" در محور خروجی این شهرستان، حین کنترل وسایل نقلیه عبوری، به یک دستگاه خودرو بنز اس ۵۰۰ مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران با توجه به اینکه راننده از ارائه مدارک خودرو  و هویتی خود امتناع کرده، خودرو را  توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

رضایی ادامه داد: با استعلام به عمل آمده از سامانه شماره‌گذاری، مشخص شد خودرو توقیف شده فاقد سابقه و پلاک نصب شده جعلی و متعلق به یک خودرو دیگر است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی خودرو کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: در همین ارتباط یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

۱۵ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک در عسلویه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "مصطفی خمینی"  با توقیف  یک دستگاه سواری ۱۵ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ پیمان فتاحی اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی  حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۵ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

فتاحی ادامه داد: در این ارتباط ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

وی توصیه کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

زمین‌خواری درکنگان کشف شد 

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهر کنگان کشف شد.

سردار خلیل واعظی اظهار داشت: ماموران و کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان کنگان با رصد اطلاعاتی صورت گرفته مبنی بر زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی و ملی واقع در آن شهرستان توسط فردی سودجو این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی و تحقیقات میدانی و دعوت از نماینده اداره منابع طبیعی به عنوان سازمان شاکی و اظهارات و مدارک مورد نیاز مبنی بر مالکیت بر این اراضی با کارشناسی زمین‌های مورد نظر توسط کارشناسان اداره راه و شهرسازی و دریافت جوابیه استعلام‌ها و کارشناسی انجام شده مشخص شد، متهم اقدام به تصرف غیرقانونی یکهزار متر مربع اراضی ملی کرده‌است.

واعظی یادآور شد: ارزش ریالی اراضی کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه ۱۵میلیارد ریال برآورد شده‌است.

وی افزود: متهم پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

جسد مردی ناشناس در ساحل بوشهر پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ساعت 10:40 دقیقه صبح امروز یکشنبه جسد مردی ناشناس توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر این استان پیدا شد.

غلامرضا حاجیانی به روسانه‌ها اعلام کرد: این جسد که در پنج مایلی اسکله جلالی بوشهر توسط نجات گران پایگاه امداد و نجات ساحلی شهید علیباش ماهینی شعبه هلال احمر شهرستان بوشهر کشف شده‌است به مراجع قانونی تحویل شد.

برچسب‌ها عسلویه بوشهر کنگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه بوشهر کنگان عسلویه بوشهر کنگان خانه مطبوعات و رسانه میراث ناملموس میراث فرهنگی صنایع دستی استان بوشهر شهرستان دیر تنظیم بازار اتاق اصناف روز یکشنبه یک دستگاه اداره کل خواهد شد سال جاری توزیع شد ثبت ملی تن برنج کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که هشت تیم و بیش از ۱۰۰ نفر دانش آموز، مربی و داور شرکت کرده بودند، تیم‌های شهرستان دشتی و جم به ترتیب رتبه‌های اول و دوم و تیم‌های شهرستان‌های گناوه و کنگان رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

ثنا شیخیانی و کیاناغلامیان هر ۲ نفر از شهرستان دشتی به ترتیب صاحب عناوین بهترین دروازه بان و خانم گل جشنواره شدند. همچنین با انتخاب کمیته فنی، دلسا دهدشتی از شهرستان گناوه به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شد.

این مسابقات از طرف هیأت ورزش دانش‌آموزی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان برگزار شده بود.

گفتنی است تیم فوتسال ابتدایی دختران استان در سال گذشته از بین ۲۵ استان کشور، مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

کد خبر 6086197

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند