Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته القدس العربی، عریقات گفت: تلاش‌هایی با همکاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان است تا جلسه‌ای در سازمان ملل متحد برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه الحاق و مجازات و پاسخگو کردن اسرائیل در صورت انجام طرح الحاق برگزار شود.

وی افزود: روز دوشنبه یک نشست در سطح وزیران عربی برای بررسی طرح الحاق اسرائیلی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی مانند اردن و مصر در توافق‌های صلحی که با اسرائیل دارند در صورت اجرای طرح الحاق بازنگری کنند.

عریقات افزود: بنیامین نتانیاهو بر اساس طرح الحاق می‌خواهد وظیفه تشکیلات را تغییر دهد تا فقط نهادی خدماتی و ابزاری برای ادامه اشغالگری باشد؛ اما این اتفاق هرگز روی نخواهد داد و تاکید کرد که همه این‌ها در چارچوب معامله قرن صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد که طرح ترامپ – نتانیاهو بر پایه الحاق و سلطه رژیم اشغالگر تمرکز دارد.   

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین از مواضع بین‌المللی مانند پارلمان لوکزامبورگ، وزیر خارجه فرانسه و ۱۱ عضو سنای آمریکا در مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری قدردانی کرد.

بنیامین نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.

برچسب‌ها مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین کرانه باختری طرح الحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم غزه همچنان دارد.

از طرفی دانشجویان دانشگاه هومبولت در آلمان در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی مقابل این دانشگاه تحصن کردند.

همچنین دانشجویان دانشگاه لئون در فرانسه با سردادن شعار «همه ما غزه هستیم»، با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

از سوی دیگر «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه نتیجه گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

نخست وزیر اسبق اسرائیل در اظهارات پیشین خود رژیم صهیونیستی را در برابر یک دوراهی قرار داده و تاکید کرده بود که تل‌آویو یا با آتش بس و بازگرداندن اسرا از غزه از طریق انجام تبادل موافقت می‌کند یا باید بدون اینکه اهداف خود در ریشه کن کردن حماس و بازگرداندن اسرا را محقق کند، به جنگ خود در غزه ادامه بدهد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6096029

دیگر خبرها

  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت