Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@04:49:26 GMT

تولید و صادرات نفت ونزوئلا سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۲۶۳۷

تولید و صادرات نفت ونزوئلا سقوط کرد

به گزارش آرگوس مدیا، براساس گزارش‌های به‌دست آمده از عملیات داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا) این کشور تولید نفت خام در ماه ژوئیه را تنها با تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز و بدون هیچ دکل حفاری نفتی فعال آغاز کرده است.

با نادیده گرفتن اعتصاب دو ماه دسامبر ۲۰۰۲ و ژانویه ۲۰۰۳، تولید نفت خام ونزوئلا به کمترین سطح در نزدیک به ۹ دهه اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس برآورد‌های آرگوس، ونزوئلا در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ حدود ۷۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

پدوسا تأیید کرد که دلیل اصلی کاهش تولید این کشور نبود ظرفیت ذخیره‌سازی است. این موضوع نشان‌دهنده مشکلات پدوسا برای صادرات نفت به دلیل تحریم‌های ایالات متحده و همچنین کاهش تقاضا به دلیل همه‌گیری ویروس کروناست.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد صادرات نفت ونزوئلا در ماه ژوئن و پس از آنکه ۶ نفتکش برای اجتناب از تحریم‌های ایالات متحده از آب‌های این کشور دور شدند به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۴۳ رسید.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر فشار بر دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را با افزایش تحریم‌ها افزایش داده است. فهرست تحریم‌های آمریکا شامل شرکت‌های مکزیکی، نفتکش‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و اشخاصی است که در صادرات نفت ونزوئلا نقش داشته‌اند.

بر اساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون و برنامه‌های بارگیری پدوسا، این شرکت دولتی و سرمایه‌گذاران مشترک آن در ماه ژوئن با ارسال ۱۷ محموله حدود ۳۷۹ هزار بشکه در روز نفت و فرآورده‌های نفتی صادر کرده است. این حجم کم از صادرات از سال ۱۹۴۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است و تقریباً ۱۸ درصد کمتر از صادرات ماه مه بود.

واردات سوخت ونزوئلا نیز در ماه گذشته کاهش یافته و از روزانه ۷۷ هزار و ۱۰۰ بشکه در ماه پیش از آن، به روزانه ۶۶ هزار بشکه رسیده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صادرات نفت ونزوئلا پارسی خبر کاهش تولید صادرات نفت هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد