Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-27@03:50:28 GMT

۶۷۱ پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۲۶۵۲

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۶۷۱ پرونده تخلف اقتصادی برای واحدهای صنفی این استان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده‌است. به گزارش جنوب نیوز؛ رضا جمالی افزود: هم چنین در این مدت ۷۳۲ فقره گشت مشترک بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان بوشهر انجام گرفت درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۷ درصد و از لحاظ شمار پروندهای تخلف تشکیل شده ۹۱درصد رشد داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برای رصد وضعیت بازار، نظارت بر فعالیت انبارها و مراکز نگهداری کالا و رعایت موازین و پروتکل‌‎های بهداشتی توسط واحدهای صنفی گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بصورت برنامه ریزی شده در ایام هفته فعالیت واحدهای صنفی را مورد بررسی قرار داده و درصورت مشاهده هر نوع تخلف برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از شهروندان خواست به‌ منظور تسریع در رسیدگی به رعایت حقوق مصرف کننده و مبارزه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و قاچاق کالا موارد را با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع داده و یا درصورت ضرورت بصورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی مستقر در معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان این سازمان  و یا ادارات تابعه در شهرستان‌ها مراجعه و گزارش خود را اعلام کنند.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت‌های صنفی در چارچوب ساختار جدید بازرسی‌ها در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با تأکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار اظهار داشت: نظارت‌های صنفی در چارچوب ساختار جدید بازرسی‌ها در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رئیس جمهور، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهاد کشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه سازمان صمت و عرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستور کار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان