Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محسن فرهادی در ارتباط با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور و بویژه شهر تهران ، گفت: علی‌رغم زحماتی که شهرداری و مسئولان مترو و شرکت واحد متحمل می‌شوند، اگر بی دلیل در خیابان باشیم تراکم پیش می‌آید و با تراکم جمعیت احتمال انتقال ویروس کووید۱۹ افزایش می‌یابد. اگر به شعاری که از ابتدای شیوع کرونا مبنی بر عدم خروج از منزل به جز در موارد ضروری و رفتن به سر کار و تهیه ارزاق دادیم پایبند باشیم شاهد تراکم جمعیت نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما همچنان با اجرای طرح ترافیک‌ در تهران و شهرهای بزرگ مخالف هستیم چراکه انجام طرح ترافیک به معنای سوق دادن مردم به سمت سیستم حمل و نقل عمومی است. این درست است که بیش از ۹۰ درصد افراد در مترو تهران ماسک استفاده می‌کنند اما فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی در آنجا امکان پذیر نیست.

فرهادی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: اهمیت این مصوبه از آن جهت است که محدودیت‌ها استانی، شهری و شهرستانی بوده و طبیعتا مانند گذشته کلی نیست و این اختیار به استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور داده شده است که مناطق خاص خود را انتخاب کرده و محدودیت‌ها به شکل محلی اعمال شود.

وی افزود: این موضوع از دیدگاه اجتماعی ممکن است از شهر به شهر دیگری تفاوت داشته باشد در حالی که واحد صنفی یا صنعتی هم مقصر نباشد ولی این موضوع اثبات می‌شود که با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است با محدودیت‌ها در کسب و کار خودمان روبرو شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت کلانشهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران