Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:03:13 GMT

پایان مرمت مسجد تاریخی نظام کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۹۷۳

پایان مرمت مسجد تاریخی نظام کرمانشاه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  داوود حسنی  بااشاره به اتمام عملیات مرمت مسجد تاریخی نظام در کرمانشاه، گفت: این مسجد از جمله مساجد تاریخی کرمانشاه واقع در محله قدیمی فیض‌آباد است که به علت قدمت زیاد هرچند سال یکبار مورد مرمت و نوسازی قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: آخرین بار سال ۱۳۹۱ این مسجد به همراه ۱۰ مسجد تاریخی دیگر با اختصاص اعتبار مورد نیاز مرمت و نوسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به گذشت زمان و نیاز این مسجد تاریخی به مرمت اضطراری، برنامه مرمتی آن را با جذب اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار دادیم.

او بااشاره به آغاز مرمت مسجد تاریخی نظام از دو ماه پیش، افزود: مهمترین خطری که این مسجد را تهدید می‌کرد، بحث رطوبت و نم زدگی بود، برای همین در گام اول به رفع این خطر پرداختیم.

حسنی تاکید کرد: رطوبت و نم زدگی باعث پوسیدگی تیر‌های سقف و بخش خرپشته مسجد شده بود، بنابراین در پروژه مرمت این مسجد اقدام به برداشتن تیر‌های پوسیده و نصب تیر‌های جدید کردیم. هچنین در ضلع جنوبی مسجد نیز دیوارکشی و نماسازی انجام گرفت.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه در سنوات گذشته بخشی از آجر‌های این مسجد رنگ آمیزی شده بود و این رنگ‌ها به مرور می‌تواند باعث آسیب دیدگی آجر‌ها شود، پاکسازی رنگ‌ها از روی آجر‌ها را اجرا کردیم و از سوی دیگر ایزوبام و تعویض ناودان‌ها نیز انجام شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان در پایان یادآورشد: هرچند در این مرحله مرمت اضطراری مسجد را انجام دادیم، اما بخش‌های دیگری از این مسجد نیاز به مرمت‌هایی دارد که به مرور و با اختصاص اعتبار مورد نیاز مرمت آن را اجرا خواهیم کرد.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری مکان های تاریخی مسجد تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی