Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@08:23:27 GMT

استرس و اضطراب در ایجاد بیماری موثر است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۴۱۲۱

استرس و اضطراب در ایجاد بیماری موثر است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امین رفیعی‌پور با بیان اینکه به طور کلی عوامل زیستی، روانی و اجتماعی در ایجاد، انتشار و بهبود بیماری دخیل هستند، اظهار کرد: استرس و اضطراب هم در ایجاد بیماری و هم در بهبود بیماری نقش بسزایی دارد؛ بخش‌های متعددی مانند سیستم عصبی،‌ سیستم روانی، سیستم ایمنی و غدد داخلی مهم‌ترین بخش‌های تنظیم‌کننده بدن هستند که هریک از آنها هنگام بروز مشکل جسمانی وظایفی را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روان انسان در مدیریت بیماری و افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است، درباره تاثیر مشکلات روانی مانند استرس و اضطراب در عود بیماری کرونا توضیحاتی ارائه داد و گفت: از نظر روانشناختی زمانی که سطح استرس افزایش یابد بالطبع سیستم ایمنی بدن کاهش می‌یابد که ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن موجب افزایش آسیب‌زایی بیماری خواهد شد. در واقع هنگام افزایش استرس، بدن در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد که اگر میزان استرس به مقدار قابل توجهی در بدن بالا باشد میزان کورتیزول بدن افزایش می‌یابد.

این متخصص روانشناسی سلامت معتقد است که به طور کلی افزایش نشاط، شادی و شادکامی موجب بهبودی روند بیماری خواهد شد و این یعنی هنگام بیماری باید استرس و اضطراب فرد مدیریت شود، در این مسیر می‌توان از طریق مدیتیشن (تسلط بر ذهن)، شوخ طبعی و افزایش نشاط و... میزان استرس فرد مبتلا را مدیریت کرد تا سیستم ایمنی فرد بیمار فعال‌تر و مقابله با بیماری سریع‌تر و راحت‌تر شود.

وی با بیان اینکه حمایت خانواده در بهبودی بیماری فرد نیز بسیار موثر است، تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا، انگ اجتماعی است که به آنها زده می‌شود؛ این موضوع باعث می‌شود اگر فردی به کرونا مبتلا شد بیماری خود را پنهان کند که در این حالت ممکن است بیماری افزایش یابد، لذا باید تاثیر سیستم حمایتی و آموزش‌های مدیریت استرس در بهبود بیماری کرونا را جدی بگیریم.

رفیعی‌پور در ادامه به فعالیت این سازمان در راستای ارتقای سلامت روان بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر در راستای بهبود بیماری‌های جسمانی و حتی در زمینه پیشگیری از روانشناسان بهره‌گیری می‌شود. باتوجه به تاثیر سلامت روان و داشتن روحیه در بهبود بیماری کرونا، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با سامانه ۴۰۳۰ همکاری داشته است.

پربیننده ترین طلا باز هم گران می‌شود؟ قیمت جدید کولر گازی (۹۹/۴/۱۵) تبلت مایکروسافت در بازار چند؟ +جدول دلار وارد کانال 21هزار تومان شد! تورم همسایگان شمالی چقدر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری کرونا سیستم ایمنی بدن بیماری روحی ویروس چینی کرونا ویروس روانشناس اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت استرس و اضطراب بهبود بیماری سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: در یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محورهای ارتباطی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید شامل ۱۰ عملیات بزرگراهی و دو عملیات راه اصلی انجام و برای آجران آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جعفر صادقی پور افزود: در این مدت در مجموع سه هزار و ۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی، یکهزار و۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و یکهزار و  ۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور اظهارکرد: همچنین در این مدت تعداد 9 هزار و ۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال  تعمیر و نصب شده است.

وی اضافه کرد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راهها در سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی