Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@21:28:06 GMT

قرصی که شاید به درمان کرونا کمک کند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۴۱۳۱

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است قرص ساخته شده از باکتری‌های روده ممکن است کووید ۱۹ را درمان کند.

در یک پژوهش که به تازگی آغاز شده، قرص‌های ساخته شده از باکتری‌های روده به بیماران داده می‌شود تا تأثیر آنها در بافت ریه مبتلایان به کرونا بررسی شود.

نود بیمار از بیمارستان دانشگاه پلیموث در این مطالعه شرکت خواهند کرد تا این پژوهش تکمیل شود؛ قرص ساخته شده از باکتری‌های روده توسط دانشمندان انگلیسی به عنوان درمانی برای ویروس کرونا آزمایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک کارآزمایی که امروز آغاز شد، به بیماران دارویی ساخته شده از باکتری‌های روده داده می‌شود که برای کاهش آسیب به بافت ریه ناشی از التهاب مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

اگر این دارو بتواندپاسخ مورد نظر دانشمندان را فراهم کند، آنها قصد دارند قبل از بروز مشکلات تنفسی این دارو را برای بیماران تجویز کنند تا علاوه بر بهبود حال بیمار، میزان بستری در اثر ابتلا به کرونا را نیز کاهش دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده