Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@08:23:59 GMT

ساخت بیش از ۲۰۰۰ قبر طبقاتی در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۴۸۱۴

ساخت بیش از ۲۰۰۰ قبر طبقاتی در کرمان

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان گفت: طی سه‌سال گذشته ۲۲۴۰ قبر طبقاتی با مشارکت کادر امانی شهرداری ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ روح‌الله خواجویی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های سه‌سال گذشته سازمان آرامستان‌ها اظهار داشت: نصب نرم‌افزار جامع مدیریت آرامستان‌ها، راه‌اندازی تلفن گویا و تکمیل و تجهیز واحد پذیرش سازمان با نصب پیشخوان و مکانیزه شدن سیستم پذیرش درخصوص اموات، ازجمله اقدامات انجام‌شده در سه‌سال گذشته است

او افزود: ساخت دوهزارو ۲۴۰ قبر طبقاتی با مشارکت کادر امانی شهرداری، اضافه کردن فضای اداری به متراژ ۱۰۰ مترمربع، واگذاری حمل متوفی خارج از شهر به بخش خصوصی، رنگ‌آمیزی و به‌سازی دیوار‌ها و محیط غسال‌خانه از دیگر اقدامات سازمان آرامستان‌ها در سه سال اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان افزود: اجرای آب‌نما در دو نقطه از گلزار شهدا، ساماندهی قطعۀ محرم یک، دو و سه وهمچنین قطعه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج)، ساخت ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی جنب گلزار شهدا، ساخت میدان ورودی مسجد صاحب‌الزمان (عج)، ایجاد پیاده‌رو و جوی آبیاری جهت کاشت درخت و ساماندهی کامل قطعۀ جانبازان، بخش دیگری از کار‌های انجام‌شده توسط این سازمان است.

خواجویی بیان داشت: طراحی و اجرای قبور سه‌طبقه و پیش‌ساخته، پیگیری انجام ممیزی آرامستان، اجرای سرویس بهداشتی در پارکینگ گلزار شهدا با همکاری بنیاد شهید، ساخت نمازخانه به متراژ ۶۰ مترمربع در مجموعۀ باغ رضوان و ساخت سکوی نماز میت به طول ۳۵۰ مترمربع، بخش دیگری از پروژه‌های اجراشده است.

او همچنین به پروژه‌های در دست اقدام سازمان آرامستان‌ها اشاره کرد و گفت: ساخت آرامستان جدید به مساحت ۴۰۰ هکتار، تأمین برق و آب شُرب، ساخت غسال‌خانه به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و ساخت ۵۰ هزار قطعه قبر طبقاتی از اقدامات در حال انجام این سازمان است.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان افزود: ایجاد مراکز تجاری، ساخت سالن‌های سوگواری به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع و ممیزی آرامستان فعلی به مساحت حدود ۲۲ هکتار از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمان آرامستان شهرداری کرمان خواجویی سازمان آرامستان ها قبر طبقاتی سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

وی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی