Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماری کرونا که از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان‌غربی شیوع یافته و در اوایل اردیبهشت امسال به کمترین میزان شیوع رسیده بود، با بی توجهی مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، دوباره اوج گرفت به طوری که علاوه بر مراکز تفریحی و پرتجمع، برخی ادارات در این استان نیز به خاطر درگیری کارکنان با کرونا تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری که با همه گیری زیاد در دنیا شناخته شده است، این روزها در همه جای دنیا، ایران و آذربایجان‌غربی جولان می‌دهد و روزانه صدها هزار نفر در دنیا، هزاران نفر در ایران و صدها نفر در آذربایجان‌غربی به آن دچار می‌شوند.

هرچند در روزهای نخست، میزان شیوع این ویروس با شیب بسیار کمی‌بالا می‌رفت ولی با همه گیری بیشتر و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این روند با شدت بسیار زیادی به ویژه در آذربایجان‌غربی ادامه داشته و این استان را به استانی با وضعیت قرمز در کشور تبدیل کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز در این استان در خصوص شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اصول بهداشت فردی مهمترین عوامل کنترل بیماری کروناست.

دکتر جواد آقازاده تاکید کرد: مردم باید در راستای مقابله با شیوع بیماری، استفاده از ماسک را در همه معابر در دستور کار داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که با اهتمام مردم در رعایت این اصول، زمینه بهبود وضعیت آذربایجان‌غربی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مقابله با این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: برای تشخیص بهتر بیماران مبتلا به بیماری کرونا، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید در شهرستان خوی راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود: همچنین ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر در شهرهای ارومیه و میاندوآب طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود که در تشخیص بهتر بیماران مبتلا به کرونا در این شهرها که در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند موثر خواهد بود.

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی نیز در این خصوص گفت: متا سفانه بیماران کرونایی در روزهای اخیر بدحال‌تر هستند و سنین جوان درگیر شده‌اند.

علی‌احمد آقاپور افزود: افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان آذربایجان غربی را شاهد هستیم که این امر، مشکلات زیادی را در حوزه درمانی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های ونتیلاتور در این استان به صورت روزانه فعال هستند و به هیچ وجه نمی‌خواهیم هیچ هم‌وطنی زیر این دستگاه باشد.

وی تاکید کرد: خطر فوت برای بیماران زیر دستگاه ونتیلاتور بیشتر بوده و احتمال نجات این بیماران بسیار پایین است.

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

با وجود این هشدارها، همچنان روند بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی که از اواسط خرداد آغاز شده، ادامه دارد، هرچند در روزهای اخیر با نظارت، این مشکلات کمتر شده است.

فرماندار ارومیه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسیرهای منتهی به سواحل دریاچه ارومیه در راستای جلوگیری از تجمع گردشگران و شیوع بیماری کرونا، به مدت یک هفته مسدود شد.

علیرضا ملامحمدی‌زاده  اظهار کرد: برگزاری هرگونه جشن عروسی ممنوع است و با افرادی که در باغ‌ها اقدام به برگزاری عروسی، دورهمی و در مجموع سبب ایجاد تجمع ‌شوند، برخورد می‌شود.

ملامحمدی‌زاده بیان کرد: ارائه خدمات در تمامی مراکز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارومیه ملزم به داشتن ماسک توسط مراجعه کنندگان است.

درحالی تعداد بیماران مبتلا به کرونا به بیش از ۲۴۰ هزار نفر در کشور رسیده که ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند؛ تعداد مبتلایان در کشور حدود ۲.۱ درصد کل دنیاست.

همچنین تاکنون بیش از ۲۰۱ هزار نفر در کشور از بیماری کرونا بهبود یافته و افزون بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

11 شهرستان از ۱۷ شهرستان در آذربایجان غربی در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به طور کامل در دستور کار قرار دهند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، این شهرها شامل ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی هستند.

همچنین ۶ شهرستان دیگر شامل ماکو، چالدران، چایپاره، شوط، شاهین‌دژ و پلدشت در آذربایجان غربی نیز در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۶ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد.

برچسب‌ها کرونا آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه کرونا آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیماری کرونا شیوع بیماری هزار نفر وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است