Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:15:56 GMT

۶۰ موسسه فعال انتشاراتی در استان کرمان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۴۹۳۸

۶۰ موسسه فعال انتشاراتی در استان کرمان وجود دارد

محمدرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: اتفاقاتی خوبی در حوزه تصمیم‌گیری در راستای حمایت از اصحاب قلم در استان کرمان رخ داده که از جمله آن در زمینه صدور مجوزهای کتاب از سال ۷۷ هیئت نظارت بر چاپ را می‌توان نام برد که جزو ۱۰ استانی هستیم که این هیئت مجوز صدور را انجام می‌دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: در سال گذشته ۴۲۳ عنوان کتاب بررسی شده که مجوزهای آن‌ها توسط هئیت نظارت بر چاپ صادر شده و ۴۵۴ عنوان در سال ۹۸ با تیراژ حدود ۵۰۰ هزار توسط ناشران محلی چاپ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده تصریح کرد: در راستای چاپ و نشر کتاب ۸۱ مؤسسه انتشاراتی در استان وجود دارند که بیش از ۶۰ مورد از این مؤسسات فعال هستند هر چند که به خاطر گرانی کاغذ و سایر مسائل مشکلاتی پیش روی این مؤسسات است.

وی به بحث خرید کتاب اشاره کرد و افزود: بحث خرید کتاب یکی از مسائلی است که برای حمایت از نویسندگان، اهل قلم و مؤلفان در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد ضمن اینکه سال گذشته حدود ۵۲ عنوان کتاب با سه هزار و ۸۰۰ جلد به مبلغ ۶۵ میلیون تومان با هدف حمایت و تشویق نویسندگان و مؤلفان استان کرمان خریداری شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ما برگزاری جایزه انتخاب کتاب سال است که این جایزه به منظور تشویق و ترغیب نویسندگان به نوشتن و چاپ کتاب و حمایت از فعالان حوزه چاپ و نشر انجام می‌شود

وی ابراز داشت: در سال ۹۸ حدود ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده در حالی که در سال ۷۳ تنها با ۲۲ اثر کار خود را شروع کردیم.

کد خبر 4965132

منبع: مهر

کلیدواژه: چاپ و نشر محمدرضا علیزاده فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دهه کرامت ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر