Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@09:11:33 GMT

بهترین نوع ماسک برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۵۸۹۶

بهترین نوع ماسک برای مقابله با کرونا

مینو محرز عضو کمیته علمی کرونای کشوری درباره وضعیت کرونا گفت: در چند استان مانند خوزستان که تصور می‌کردند با گرمای هوا کرونا از بین می‌رود، این اتفاق نیفتاد و تبدیل به اپیدمی شد و همچنین چند استان دیگر که در آن‌ها خبری از کرونا نبود، این بیماری شایع شد و مراجعه‌کننده بستری و حتی فوتی هم وجود داشت.

وی در ادامه درباره وضعیت تهران توضیح داد: وضعیت تهران در زمینه کرونا به دلیل بسته بودن مدارس و دانشگاه‌ها خوب بود و به تدریج که باز شد بد نبود، اما حالا افتضاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال اگر قبلاً یک نفر از یک خانواده می‌آمد، حالا همگی با هم می‌آیند.

محرز در خصوص تعداد تقریبی مبتلایان به کرونا عنوان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر شده است، اما بر اساس آنچه از بیمارستان امام خمینی (ره) می‌دانم، اواخر اسفند و اوایل فروردین روزی ۶۰ تا ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشتیم و ۲ هزار بیمار بستری شد و ۱۰۰ نفر زیر بنت در آی‌سی‌یو بودند و به تدریج کم شد تا به دو تا سه نفر بستری رسید و بخش‌ها به حالت عادی برگشت.

عضو کمیته علمی کرونای کشوری افزود: الان دوباره در بیمارستان‌های تعیین شده جا کم است و حالا خیلی از بخش‌های بیمارستان امام که بالای هزار و ۳۰۰ تخت دارد و به حالت عادی برگشته بود، به کرونا اختصاص داده شده است.

وی درباره اولین واکنش‌ها نسبت به بیماری کرونا تشریح کرد: اوایل ترس زیادی نسبت به این بیماری در دل‌ها ایجاد شد و فکر می‌کردند اگر کرونا بگیرند، ۱۰۰ درصد می‌میرند و زمانی که با صحبت اضطراب‌ها کاهش یافت، رعایت می‌کردند و بیماری هم کم شد، اما بعد‌ها مردم خسته شدند و در تمام دنیا هم این خسته‌شدن وجود دارد، اما باید از لحاظ روانی روی مردم کار کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات ایران افزود: مردم بعد از جریان کرونا دچار افسردگی شدند و همه چیز را رها کردند و از لحاظ روانی باید به آن‌ها رسیدگی شود. علاوه براین، جوانان ما اجتماعی فکر نمی‌کنند و بیشتر «من» هستند تا ما؛ در صورتی که وظیفه ما در اجتماع حفظ خود و اطرافیان است و باید روی مردم از لحاظ فرهنگی هم کار شود.

ماسک پارچه‌ای قابل شستشو و ارزان بخرید

محرز ادامه داد: باید برچسب چگونه سرفه‌کردن و دست شستن فرهنگسازی می‌شد و این کار سختی نیست و ما معتقدیم راه آن ماسک زدن است و کافی است ماسک پارچه‌ای قابل شستشو و ارزان بخرید. استفاده‌ از ماسک‌های فیلتردار برای محیط‌های بیمارستانی است و استفاده از آن در اجتماع غلط است و ضرورت ندارد.

عضو کمیته کرونا خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی با رفتار مردم برطرف  و اگر رعایت کنند، کنترل می‌شود و اگر نشود، بدتر خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک ماسک خانگی مبتلایان به کرونا سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور عفاف و حجاب با حضور فرمانده انتظامی کل کشور در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم ضمن مطالبه از قوای سه گانه برای اجرای قانون گفت: هرچه زودتر باید قانون الزام حجاب تصویب و در اختیار دولت و سایر نهاد‌ها قرار گیرد، قوه قضاییه همچنان که با مفسدان اقتصادی و ناقضان امنیت مقابله می‌کنند باید با بی حیایی هم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه همه باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، تصریح کرد: اسلام تماشاچی نمی‌خواهد، مردم تماشاچی شدند که دستان علی بسته شد و زینب کبری به اسارت رفت، تا بی حیایی در جامعه می‌بینیم باید با قول لین و محکم تذکر داد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دزدی و بی حیایی هر دو خلاف قانون است، اذعان داشت: قانون اسلام و قانون جمهوری اسلامی رعایت حجاب و عفاف است پس باید رعایت کرد.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم، اصناف و قوای سه گانه باید در کنار نیروی انتظامی باشیم تا مبارزه با بی عفتی و بی حجابی هم به نتیجه برسد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور و دکلمه خوانی دختر شهید آقازاده در وصف شهدا و وصیت شهدا نسبت به حجاب و عفاف بود.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران