Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:19:36 GMT

سند توسعه ۲۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۵۹۱۲

سند توسعه ۲۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تدوین شد

مهرداد عرب اول روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زابل که از طریق وبینار برگزار شد اظهارداشت: یکی از پارامترهای مهمی که امسال برای توزیع اعتبارات در سیستان و بلوچستان از آن استفاده شده مطالعات آمایش سرزمین است.
وی بیان کرد: بر اساس خروجی اطلاعات این سند به منظور ارتقای شاخص‌های توسعه در سیستان و بلوچستان باید چهار بخش راه، آب، انرژی و عمران شهری و روستایی را که پیشران‌های توسعه استان را رقم می‌زند به صورت جدی تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خروجی مطالعات آمایش سرزمین باعث شد در منابع اعتباری امسال این چهار فصل را بهتر ببینیم و اعتبارات را در این قسمت متمرکز کنیم البته به این معنا نیست که سایر فصول اهمیت ندارد اما این چهار فصل می‌تواند بر روی دیگر فصول تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: این مطالعات علمی نیازهای شهرستان‌ها و نقاط قوت و ضعف آن را نشان خواهد داد که برای ارتقای شهرستان و ایجاد اشتغال به چه سمت و سویی برویم، از آنجایی که شرایط ۲۳ شهرستان متفاوت است در این مطالعات به دنبال آن هستیم که زمینه‌های اشتغال هر شهرستان ازچه مجرایی تقویت شود.
عرب اظهارداشت: خیلی از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که بر اساس مکاتباتی که سازمان برنامه بودجه کشور با استان داشت شرایط اتمام ۵۹ پروژه فراهم بود که تعهد دادیم اعتبار این پروژه‌ها را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: این به این معنا نیست که به سایر پروژه‌ها نپردازیم و بر اساس توافقی که با استاندار و فرمانداران داشتیم توزیع تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی را از مجرای کمیته برنامه‌ریزی دنبال خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اتمام نشست کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان پروژه‌ها احصا خواهد شد و در قالب فصل، دستگاه اجرایی و عناوین پروژه‌ها و میزان تخصیصی که تا این لحظه به استان ابلاغ شده به شهرستان‌ها اعلام و تقسیم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به «جهش تولید» مزین است، افزود: در توافق‌نامه پروژه‌های «جهش تولید» که بین استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله شد ۳۷ پروژه جزو پروژه‌های این بخش در استان است که در بین ۳۱ استان بالاترین سهم اعتباری ملی را از محل این پروژه‌ها داشتیم.

عرب تصریح کرد: تامین اعتبار پروژه‌هایی که در قالب «جهش تولید» انتخاب و در تفاهم‌نامه قید شده از منابع مختلف خواهد بود به این ترتیب که از منابع ملی، استانی، منابع داخلی شرکت‌ها، تسهیلات و سرمایه در گردش تامین می‌شود.
به گفته وی، این ۳۷ پروژه علاوه‌بر ۵۹ پروژه‌ای است که باید امسال به اتمام برسد، بخشی از آن به شهرستان زابل تعلق دارد که امیدواریم بتواند در بحث تولید و ارتقای شاخص‌ها توسعه شهرستان کمک کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در حوزه وزارت نیرو بر اساس توافقی که بین استان با وزیر نیرو و با حضور نمایندگان مجلس شکل گرفته مقرر شد در هفته آینده تمام نیازهای حوزه وزارت نیرو اعم از آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و حوزه برق را جمع بندی کنیم و به اتفاق معاون عمرانی استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس خدمت وزیر نیرو برسانیم تا جمع بندی نهایی را روی پروژه‌ها داشته باشیم.
وی افزود: کارهای بر زمین مانده‌ای در حوزه وزارت نیرو داریم، بخشی مربوط به مصوبه ۸ اسفند ۹۷ است که مصوبه بسیار خوبی در جهت توسعه زیرساخت‌های استان بود که شهرستان زابل در این تصویب نامه پروژه های مطلوبی را دارد.
عرب با اشاره به مشکل فاضلاب زابل بیان کرد: در این راستا نیز اقداماتی انجام و مقرر شد بر اساس موافقت‌نامه ایجاد فاضلاب در مناطق جدید این شهر سایر مناطق را هم ببینیم.
وی اظهارداشت: امسال علاوه‌بر رقمی که در قانون برای این پروژه مصوب شده ۲۰ میلیارد تومان از محل متوازن اختصاص یافت و قرار شد از محل ردیف شهرهای دارای تنش هم به این حوزه بتوانیم کمک کنیم که البته این مبلغ در طول سال ابلاغ می‌شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص صنوف مزاحم که جزو مطالبه اصلی مردم و مسوولان شهرستان زابل بوده و باعث شده سیمای شهر مناسب نباشد نیاز است که موضوع تحت عنوان شهرک صنفی و در قالب کارگروهی پیگیری شود.
وی تصریح کرد: در حوزه تجهیزات فرودگاه زابل نیز کمک‌هایی خواهد شد در خصوص مدارس شهر زابل نیز نشستی با مجمع خیرین در تهران برگزار و توافقات شکل گرفت. 
عرب بیان کرد: با مجمع خیران به توافقات خوبی رسیدیم و قرار شد ۲۰۰ مدرسه از منابع سیستان و بلوچستان و ۲۰۰ مدرسه از منابع مجمع خیرین ساخته شود که بر مبنای عدالت آموزشی و در همه مناطق این استان انجام خواهد شد.
وی اظهارداشت: موضوع کمربندی زابل نیز با توجه به ترافیک موجود در این شهر از طریق مذاکره با وزیر راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان برنامه و بودجه توسعه اقتصادی زابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان برنامه و بودجه توسعه اقتصادی زابل سیستان و بلوچستان سازمان برنامه و بودجه توسعه اقتصادی زابل شهرستان زابل پروژه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار نفر شرور در زابل

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر شرارت چهار نفر در یکی از محلات شهرستان زابل، بلافاصله ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 وی افزود:با توجه به حساسیت موضوع، ماموران اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در نهایت موفق شدند محل اختفای متهمان را شناسایی و هر چهار نفر آنها را در یک عملیات غافلگیرانه به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری دستگیر کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه متهمین به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند؛ بیان داشت: از تمامی ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد تا فضا را برای هنجارشکنان ناامن کنیم. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • دستگیری چهار نفر شرور در زابل
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است