Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:56:45 GMT

سناتور آمریکایی: بمباران یمنی‌ها باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۶۳۱۹

سناتور آمریکایی: بمباران یمنی‌ها باید متوقف شود

یک سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از عملکرد کشورش در قبال یمن گفت، یمنی‌ها در تماس با کووید-۱۹ و ویروس کرونا جان می‌دهند و کاری که آمریکا انجام می‌دهد، بمباران کردن آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، کریس مورفی، از سناتورهای دموکرات آمریکا در پیامی توییتری نوشت: این احتمال وجود دارد که ۲۷ درصد از یمنی‌هایی که با کووید-۱۹ در تماس بودند، جان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خب آمریکا چه کاری انجام می‌دهد؟ ما آن‌ها را بمباران می‌کنیم. این روند باید متوقف شود.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که حملات ائتلاف متجاوز عربی در یمن که از سوی ایالات متحده حمایت می‌شود، شدت گرفته است. در تازه‌ترین مورد از تحرکات ائتلاف سعودی آمریکایی ضد یمن، سایت رسمی جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف عربی ۴۱ حمله هوایی را علیه مأرب آغاز کردند که از این تعداد ۳۰ حمله هوایی علیه منطقه مجزر در شمال غرب مأرب و ۱۱ حمله هوایی علیه دو منطقه العبدیه و ماهلیه در جنوب این استان انجام شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن کریس مورفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد