Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب ها و دست نوشته‌های شهید هسته‌ای مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران که شامل ۱۰۴۴ عنوان کتاب، ۵۳ نسخه نشریه، ۹ منبع غیر کتابی (عکس، گذرنامه زیارتی و...)، ۳ کارتن دست نوشته، مقالات و جزوه‌های درسی  به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان گروه مبادله و اهداء اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور در منزل شهید مسعود علی محمدی کتابخانه اهدایی و مجموع اسناد، دست نوشته مقالات، و جزوه‌های درسی شهید هسته‌ای را به کتابخانه ملی منتقل کردند تا در آرشیو ملی ایران نگهداری شود.

منصوره کرمی همسر شهید علی محمدی با بیان این مطلب که سازمان اسناد و کتابخانه ملی مکان مناسبی برای نگهداری داشته‌های شهید علی محمدی است، گفت: دکتر علی محمدی همیشه نگران دانشجویان خود بود و در راه آموزش از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد. او به کتابخانه و منابع غیر کتابی و نشریه‌های خود دلبستگی بسیاری داشت، اما معتقدم اهداء مجموعه داشته‌های همسرم به کتابخانه ملی ایران می‌تواند در جهت آشنایی دانشجویان و محققان با زندگی و آثار علمی این دانشمند هسته ای، مفید باشد.

وی ادامه داد: معتقدم اهدای کتابخانه همسرم به زندگی علمی ایشان حیاتی دوباره بخشید و یاد و خاطره او و دیگر شهیدان راه علم و دانش را در دل و ذهن جوانان و دانشجویان زنده نگه خواهد داشت.

شهید مسعود علی محمدی از نخستین دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره دکترای فیزیک در ایران بود. این دانشمند هسته‌ای تعداد بسیاری مقاله ISI منتشر کرد. تخصص اصلی شهید علی محمدی ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان شناسی بود. وی بامداد ۲۲ دی ماه سال ۱۳۸۸ هنگام خروج از منزل با انفجار یک بمب کنترل از راه دور توسط عاملان رژیم صیهونیستی ترور شد.

انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای هسته ای شهید علی محمدی کتابخانه ملی کتابخانه ملی ایران دست نوشته علی محمدی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در هفته معلم دورهمی فرهنگی با همکاری موسسه اسفنجرد و شورای اسلامی در کتابخانه باقر العلوم (ع) عزآباد شهرستان اشکذر با حضور معلمان، کودکان و نوجوانان برگزار شد.

او بیان کرد: اعتلای جایگاه معلم در جامعه، ایجاد انگیزه در معلمین، گسترش و تعمیق مرجعیت و اثربخشی معلمان در مدارس، محلات و جامعه از جمله اهداف هفته معلم است.

حفیظی اظهار داشت: آشنایی معلمان با تکالیف خود و تبیین حقوق جامعه نسبت به معلمان از جمله دیگر اهداف هفته بزرگداشت مقام معلم است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب محور با محوریت هفته معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری در این کتابخانه برگزار شد.

او بیان کرد: معرفی کتاب‌های شهید مطهری همچنین قصه گویی، نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌ها در کتابخانه باقرالعلوم (ع) عزآباد بود و از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی نیز تقدیر شد.

حفیظی گفت: معلم همچون شمع می‌سوزد که روشنایی علم را گسترش دهد و کار معلمان بسیار ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود