Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان توکیو با برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال ۲۰۲۱ هم مخالف هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، بازی‌های المپیک توکیو 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا به سال 2021 موکول شده اما شک و گمان‌هایی در مورد برگزاری این رویداد حتی بعد از یک‌ سال همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تحقیقات انجام شده 51.7 درصد شهروندان توکیو موافق لغو و یا تعلیق مجدد بازی‌های المپیک هستند، در حالیکه 46.3 درصد موافقت خود را با برگزاری این رویداد اعلام کردند. 24 درصد نیز موافق تغییر تاریخ برگزاری المپیک به زمانی دیرتر از سال بعد هستند. این راه حل‌های جایگزین بارها توسط مسئولان برگزار کننده المپیک توکیو 2020 و مدیران کمیته بین المللی المپیک رد شده است.

31 درصد شهروندان نیز موافق تغییر شکل برگزاری در تاریخ به تعویق افتاده هستند. برنامه ریزان توکیو 2020  به منظور ساده تر کردن هر چه بیشتر رقابت‌ها، حدود 200 ایده را آماده کرده‌اند. 15.2 درصد از شهروندان نیز از برگزاری المپیک با همان کیفیت قبلی پشتیبانی کردند.

بسیاری معتقدند که تاریخ‌های تعیین شده برای المپیک توکیو در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا در سطح وسیع و تولید نشدن واکسن آن همچنان امکان پذیر نخواهد بود.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک موافق لغو رقابت‌ها در صورت فراهم نشدن امکان برگزاری در سال 2021 است و در مورد تعویق مجدد آن همچنان ملاحظاتی در نظر نگرفته است.

هارویوکی تاکاهاشی، عضو هیات مدیره کمیته برگزاری توکیو 2020 معتقد است که تغییر تاریخی دیگری باید در برگزاری این رویداد اعمال شود. تاخیر در برگزاری رقابت‌ها چالش‌های منطقی زیادی را در پی خواهد داشت که باخ از آن با عنوان " پازلی بزرگ که نیاز به جاگذاری اجزاء مختلف آن وجود دارد."

یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در هیات‌های انتخاباتی امسال توکیو، برنامه ریزی مجدد برای برگزاری رقابت‌ها است. ترس‌ها در مورد موج دوم ویروس کرونا در پایتخت ژاپن با ابتلای 50 مورد جدی در طول چهار روز گذشته  افزایش پیدا کرده و ژاپن را در وضعیت هشدار قرارداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو المپیک توکیو کرونا بازی های المپیک توکیو 2020 رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم اما کار سختی در پیش خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، فرزاد ایمانعلی زاده درباره ارزیابی خود از رقابت های جام تختی به میزبانی اهواز، گفت: تقریبا ۱۶-۱۷ نفر از کشتی‌گیران اصلی ما بیرون هستند و بیشتر چهره های جوان و آینده دار در این مسابقات کشتی می‌گیرند. ملاک اصلی ما در جام تختی انتخاب تیم زیر ۲۳ سال برای رقابت های قهرمانی جهان است.

وی درباره تاثیر غیبت ملی‌پوشان اصلی بر این رقابت ها خاطرنشان کرد: قطعا همین طور است. در یکی دو وزن ضعیف‌تر از نفرات اصلی هستیم. اسم نمی‌برم اما نفر سوم که در اینجا اول می‌شود با نفر اول ما اختلاف فاحش دارد. باید کار کرد، از جوانان در تیم بزرگسالان استفاده کرد تا روندمان بهتر شود.

مربی کشتی فرنگی درباره انتخاب ملی پوشان المپیکی ایران در اوزان ۶۰ و ۶۷ در تورنمنت مجارستان، اظهار کرد: ما در این اوزان سهمیه را گرفته‌ایم. ده‌بزرگی توانست خودش را ثابت کند و اگر در آسیا طلا می‌گرفت قطعا ملی‌پوش ما در المپیک بود. به او یک فرصت دیگر داده می‌شود و قرار است با مهدی محسن نژاد به مجارستان برود. هر کدام عملکرد بهتری داشته باشند با ارزیابی کادر فنی به المپیک می‌روند.

ایمانعلی‌زاده درباره اینکه انتظار می‌رفت کشورهای بیشتری در جام تختی شرکت کنند، یادآور شد: چند سالی است کشورهای خارجی کمتر می‌آیند. ارمنستان هم تیم خوبی است و ما فکر نمی‌کردیم اینقدر خوب باشند. کشتی‌گیران جوان داخلی هم عملکرد خوبی داشتند  و مسابقات سطح معقولی دارد.

وی در ادامه درباره رقابت اسماعیلی و گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم برای رسیدن به المپیک در تورنمنت مجارستان، تصریح کرد: گرایی قهرمان جهان و المپیک بوده و برایمان قابل احترام است. از طرفی استعدادی ناب به نام سعید اسماعیلی به کشتی ایران آمده که در جام وهبی امره خوب ظاهر شد. در آسیایی اول شد و طبق چرخه باید به صورت رو در رو یا در یک تورنمنت رقابت کنند. صلاحدید کادر فنی این بود که این دو کشتی گیر به تورنمنت مجارستان بروند.

 مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی درباره کار سخت کشتی فرنگی ایران در المپیک، گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم و این افتخار بزرگی است. هدف کادر فنی این بود که محقق شد. ۴ سال پیش به خاطر شرایط کرونا سطح مسابقات پایین‌تر بود. امسال کار قطعا سخت تر است. همان طور که در جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دیدید سطح مسابقات بالاتر بود. کار ما سخت است اما ما تیم جوان و در عین حال با انگیزه داریم که تلاش می‌کنیم بهترین اتفاق رخ بدهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودتان در چه وزنی انتظار طلا دارید، اظهار کرد: بر روی  کاغذ در اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شانس طلا داریم. دوره قبل در ۶۷ کیلوگرم طلا گرفتیم اما این دوره شانس مدال داریم. در المپیک اتفاقات خاص می‌افتد به این صورت که ممکن است از یک وزن انتظار طلا داریم اما مدال نمی‌گیریم و از وزنی که انتظار نداریم مدال می‌گیریم مانند المپیک ۲۰۱۶ که عبدولی مدال گرفت. نتایج قابل پیش‌بینی نیست اما امیدوارم نتایج خوبی کسب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد