Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی از عنایت آزغ جوانی که با شجاعت و مسئولیت اجتماعی جان یازده هموطن را نجات داده بود تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی از عنایت آزغ جوانی که با شجاعت و مسئولیت اجتماعی جان یازده هموطن را نجات داده بود تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح ذیل است:

«مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را زندگی بخشیده است.

[سوره مبارکه مائده/ آیه ۳۲]

خبر تلخ انفجار کلینیک سینا که در آن تعدادی از هموطنان عزیز جان خود را از دست دادند و برخی دیگر نیز آسیب دیدند قلب هموطنان را در این روزها به درد آورد و ضرورت توجه به استانداردهای ایمنی به عنوان یک اصل مهم برای پایداری بنا و تامین سلامت انسان بیشتر نمایان شد.

اما خبر دیگری که امید را در دل‌ها زنده کرد حس مسئولیت اجتماعی و ایثار جوانی بود که با شجاعت توانست ۱۱ نفر از هموطنان را از این حادثه و خطر مرگ نجات دهد.

سال‌ها در کتاب‌های درسی داستان ریزعلی خواجوی به عنوان نماد ایثار و فداکاری تدریس می‌شود و اتفاق اخیر با قهرمانی عنایت آزغ نشان داد که همچنان حس مسئولیت اجتماعی و فداکاری در جوانان ایرانی موج می‌زند و این کار جوان شجاع دهه هفتادی که از طریق دست فروشی برای امرار معاش تلاش می‌کند جای بسی قدردانی و احترام دارد و الحق باید عنایت آزغ را نماد مسئولیت اجتماعی و فداکاری الهی دانست و مورد قدردانی قرار داد.

بدینوسیله صمیمانه‌ترین سلام و تحیات خود را به جناب آقای عنایت آزغ جوان شجاع، متعهد و فداکار خوزستانی ابراز داشته و از این اقدام قهرمانانه ایشان کمال تقدیر و تشکر را دارم و ان شاءالله این کار فداکارانه که مقوم حس مسئولیت پذیری در جامعه و یادآور رشادت‌های جوانان این سرزمین در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی است در نزد خداوند متعال ماجور خواهد بود و همانطور که رسول اکرم (ص) فرموده‌اند بهشت برین پاداش خداوند متعال برای شماست که جان تعدادی از انسان‌های مسلمان را نجات داده‌اید.»

سعید رضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت اجتماعی تقدیر مرگ سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت اجتماعی عنایت آزغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می‌توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی‌تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری