Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی لیبی در واکنش به حمله جنگنده‌های ناشناس به غرب این کشور و بمباران پایگاه الوطیه، بار دیگر نیرو‌های شرق به سرکردگی «حفتر» و هم‌پیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها را تهدید کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در پی بمباران پایگاه «الوطیه» لیبی واقع در غرب پایتخت این کشور، از سوی ائتلاف مصری - اماراتی، ارتش دولت وفاق ملی لیبی، اعلام کرد که بمباران این پایگاه از سوی جنگنده‌های بیگانه (بدون مشخص کردن نام کشور مورد نظر)، صورت گرفت، اما این امر تاثیری بر روند حوادث و درگیری‌ها یا تغییر در استراتژی ما مبنی بر ضرورت به دست گرفتن کنترل سراسر کشور لیبی نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ «محمد قنونو» سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی لیبی طی بیانیه‌ای که در صفحه عملیات «برکان الغضب» در «فیس‌بوک» منتشر شد، بمباران پایگاه الوطیه را تایید و اعلام کرد: «این پایگاه از سوی جنگنده‌های بیگانه حامی جنایتکار جنگی خلیفه حفتر بمباران شد.»

وی افزود: این اقدام در تلاش برای بالابردن روحیه شبه‌نظامیان و مزدوران حامی حفتر و فریب همه آن‌ها به این‌که آن‌ها هنوز برای ایستادگی مقابل نیرو‌های ما توان دارند، صورت گرفت. دیروز یکی از فرماندهان این شبه‌نظامیان در مسکو می‌گفت که آن‌ها آتش‌بس را می‌پذیرند و امروز بار دیگر به فریبکاری و خیانتی که ما از آن‌ها سراغ داریم، روی آوردند.

قنونو افزود: «اما این مانور‌ها هیچ تاثیری بر روند حوادث و درگیری‌ها نخواهد گذاشت و استراتژی ما در بسط سیطره خود برای به دست گرفتن سراسر خاک لیبی را تغییر نخواهد داد. ما می‌گفتیم که مکان و زمان نبرد را ما مشخص خواهیم کرد و امروز تاکید می‌کنیم که این ما هستیم که می‌گوییم چه زمانی و کجا نبرد نهایی آغاز خواهد شد و چه زمانی و در چه مکانی پایان خواهد یافت. به کشور‌های متجاوز می‌گوییم که منتظر پاسخ ما باشید، شنیدن کی بود مانند دیدن؟»

در حالی که هنوز طرف‌های رسمی اعلام می‌کنند که این حمله از سوی جنگنده‌های ناشناس بوده، روزنامه قطری «العربی الجدید» چاپ لندن درباره جزئیات این حمله نوشت: پیشتر منابع آگاه مصری اعلام کردند که حملات هوایی صورت گرفته علیه پایگاه الوطیه با جنگنده‌های اماراتی «رافائل» بمباران شده است، اما از فرودگاه نظامی مصری «حباطه» در نزدیکی مرز‌های لیبی پرواز کرده است.

پایگاه الوطیه در غرب لیبی، از ۱۸ می‌تحت کنترل نیرو‌های وفاق ملی لیبی درآمده است و پیشتر تحت کنترل نیرو‌های حفتر بود. در همان زمان سرتیپ «خالد المحجوب» مدیر اداره سیاسی در تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر اعلام کرد که عقب‌نشینی از این پایگاه تاکتیکی است و بر روند درگیری‌ها تاثیر نخواهد گذاشت.

العربی الجدید درباره دیگر جزئیات عملیات حمله به الوطیه می‌نویسد: جنگنده‌های مذکور چند روز پیش از انجام این عملیات، وارد پایگاه هوایی «سیدنی برانی» مصر شدند و از آنجا به فرودگاه نظامی حباطه انتقال یافتند. حمله به پایگاه الوطیه نیز پس از هماهنگی نظامی با فرانسه، روسیه و مصر انجام شد. ضمن اینکه سفر «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به لیبی موجب تحریک برخی طرف‌های منطقه‌ای شده بود.

به گفته این منابع، حملات صورت گرفته به الوطیه علیه سامانه‌های پدافندی نصب شده ترکیه در این پایگاه بود و هدف از آن رساندن پیام‌هایی درباره توافق صورت گرفته میان دولت وفاق ملی لیبی و آنکارا مبنی بر واگذاری این پایگاه پایگاه دریایی «مصراته» به ترکیه بود.

مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از خلیفه حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند؛ دولتی که سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت وفاق ملی لیبی دولت وفاق ملی لیبی پایگاه الوطیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله قسام به پایگاه اسرائیلی در شرق رفح

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این عملیات تعدادی نظامی اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • تصاویر حمله قسام به پایگاه اسرائیلی در شرق رفح
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • جنگنده‌ها و توپخانه های دشمن سراسر نوار غزه را زیر آتش گرفتند
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد