Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تفاوت بهای دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد برخی از مردم را وادار کرده است سرمایه خود را در خرید و فروش دلار به کار بیندازند. هر چند خریدن چیزی در حدود ۲۰۰۰ دلار با هر کد ملی به دست‌کم ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد اما بازگشت آن با حاشیه سود دو سه میلیونی، آنی است و زیان و سوخت و سوز هم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در این ویدئوی کوتاه می‌بینیم، هجوم مردم برای ایستادن در صف خریدن دلار ۲۱ هزار تومانی در یکی از پاساژهای مرکز تهران در میانه‌های تیرماه ۹۹ است. زن و مرد و پیر و جوان با باز شدن درهای پاساژ با شتاب تمام از پله‌ها پایین می‌روند تا زودتر به صف برسند و مطمئن شوند دلار به آنها می‌رسد. این هجوم پرشتاب را شاید بتوان درک کرد اما رفتار آنها که پشت درهای بسته نشسته و به مردم می‌خندند، دست‌کم در زمانه امروز درک‌ناشدنی است.

این جوانان واقعا دارند به بدبختی همشهری‌های خود می‌خندند؟ نگران زیر دست و پا ماندن مردم هستند یا دارند ادا درمی‌آورند؟ اگر خواهر و برادر و همسر و پدر و مادر و قوم و خویش خودشان را هم بین جمعیت ببینند، باز ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند؟ پاسخ به این پرسش‌ها شاید سویه‌ای دیگر از کارکرد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را نشان بدهد و کمک کند مردم از این پیچ پرحادثه تاریخی با آسیب کمتر بگذرند.

پیشاپیش از اینکه ویدئوی بارها دیده‌شده را اینجا برای شما منتشر می‌کنیم، عذر می‌خواهیم اما بدانید هدف و نیت ما از به اشتراک گذاشتن این تصاویر نه کوچک کردن برخی مردم دردمند که یادآوری اهمیت برخی رفتارهای انسانی در زمانه پردرد امروزی است. باورپذیر است که گروهی با دلار سوداگری می‌کنند اما باید پذیرفت خیلی‌ها هم با خریدن دلار و بردن سود یکی دو میلیونی می‌خواهند گره از کار فروبسته زندگی‌های خود بگشایند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 کد خبر 528447 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی دلار آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان