Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه در زمینه نحوه اجرای قوانین و مقررات خصوصی‌سازی ایراداتی داریم، گفت: متاسفانه در مواردی که ایرادی به قوانین نبوده، دچار اجرای نامناسب قوانین بوده‌ایم. تاریخ انتشار: 11:30 - 16 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۰۸۸ علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به مشکلات حوزه خصوصی‌سازی در کشور گفت: قوانین و مقررات در بخش خصوصی سازی در سال‌های گذشته کامل و دقیق نبود و با این حال تلاش‌های زیادی در مجلس دهم برای اصلاح قوانین سیاست‌های کلی اصل ۴۴ رقم خورد که این اقدام، اقدام خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم «اراک، خنداب و کمیجان» در مجلس با بیان اینکه باید بر برخی مقررات در زمینه خصوصی سازی در وزارت اقتصاد و امور دارایی تاکید شود، بیان داشت: به عنوان مثال قوانین در زمینه احراز صلاحیت و اهلیت به واگذار کنندگان باید مدنظر قرار می‌گرفت لذا این موارد نشان می‌دهد که ما باید دربحث مقررات ناظر بر خصوصی سازی، اقدام جدی‌تری کنیم.

کریمی با بیان اینکه در زمینه نحوه اجرای قوانین و مقررات خصوصی‌سازی ایراداتی داریم، گفت: متاسفانه در مواردی که ایرادی به قوانین نبوده، دچار اجرای نامناسب قوانین بوده‌ایم.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس تاکید کرد: با این حال در برخی موارد و در واگذاری‌ها شاید از لحاظ شکلی ایرادی وجود نداشته، اما ماهیتا برخی ایرادات اعم از اهلیت و صلاحیت افراد مدنظر نبوده است به عنوان مثال بودند مواردی که همه ظواهر رعایت شده بود، اما آن فرد صلاحیت لازم برای واگذاریرا نداشت.

این نماینده مجلس گفت: اکثر واگذاری‌ها به بخش دولتی بوده و این طور نبوده که واگذاری‌ها باعث شود تا بخش خصوصی جان تازه بگیرد. بیشتر بخوانید: اظهار نظر مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع درباره خلاء نظارتی در تحقق اصل ۴۴

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیاست های کلی اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، وی‌اِی‌آر همواره در کانون بحث‌های فوتبالی بوده است. پس از معرفی این سیستم همیشه انتقادهایی از آن مربوط به تصمیمات بحث‌برانگیز و تاخیرهای طولانی وجود داشته است. جدیدترین مورد مربوط به لیگ سوئد است.

۵۱ درصد مالکیت باشگاه‌های سوئدی در اختیار اتحادیه‌های هواداری است و آنها در رای‌گیری‌های اخیر به استفاده از این تصمیم رای منفی داده‌اند.

راینفلد در مصاحبه جدیدی در این مورد گفت:«اگر من درست حساب کنم، ۱۸ باشگاه داریم که گفته‌اند مخالف استفاده و اجرای وی‌اِی‌آر هستند.

ما به آن احترام می‌گذاریم. به همین دلیل است که ما در جلسه اخیر اتحادیه فوتبال با مالکان باشگاه‌ها هیچ پیشنهادی در مورد VAR ارائه ندادیم و در آینده هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. من به قوانین دموکراتیک احترام می‌گذارم.

راینفلد سال گذشته گفته بود که به دنبال اجرای VAR در لیگ سوئد است. حرفی که با انتقادات فراوانی از هواداران روبرو شد. او در مورد این اظهار نظرش گفت:«در آن زمان وقتی این حرف‌ها را زدم بحث‌هایی مطرح شده بود از اینکه یوفا می‌خواهد وی‌اِی‌آر را اجباری کند.
الان فکر نمی‌کنم، با توجه به آنچه که شنیده‌ام، این تصمیم به خود ما بستگی دارد و نظر ما هم که مشخص است.»

دیگر خبرها

  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر