Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در مطالعه ای که از سوی معاونت امور اقتصادی این وزارتخانه در قالب یک گزارش تهیه شده، بر ضرورت خروج از بنگاهداری و اصلاح سبد سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی وزارتخانه و همچنین بر اتخاذ استراتژی مناسب در این صندوق ها تاکید شده است.
به گزارش مرکز روابطعمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور اقتصادیبا انتشار گزارشی تحلیلی-تحقیقی «تحولات بازار سرمایه و پورتفوی بورسی صندوق هایبازنشستگی» در چهار بخش ابتدا تصویری از مهمترین تحولات بورس و صنایع بورسی کشورطی یک سال اخیر ارائه و سپس اثرگذاری متغیرهای کلان اقتصادی کشور بر بورس را تحلیل و بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش، ضمن تحلیلوضعیت پورتفوی بورسی صندوق های بازنشستگی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی ، چشم اندازی از وضعیت بورس و تحولات پیش رو در سال جاری ارائه داده است.
روند تغییرات شاخصکل، (وزن و شاخص 30 شرکت بزرگ)، نسبت P/E کلبازار، ورود و خروج خالص نقدینگی حقیقی به بورس به عنوان مهمترین عوامل رشد اخیر بورس ، ارزش دلاری شرکتهای کوچک و بزرگ در این گزارش مقایسه شده است.
همچنین علاوه برارائه نمایی کلی از متغیرهای کلان اقتصادیتاثیرگذار بر بورس مانند حجم نقدینگی، تورم، نرخ بهره بدون ریسک، نرخ بهره واقعی،قیمت نفت و بازارهای موازی شامل بازار ارز، طلا و مسکن به تاثیرات متقابل بازارسرمایه بر این متغیرها نیز پرداخته شده است.
پورتفوی بورسی صندوقهای بازنشستگی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش مهم دیگر این مطالعهتحقیقی است که نتایج آن دید جامعی از وضعیت این شرکت ها ارائه میدهد که می تواند در تصمیم گیری های سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی و بهینه سازیپرتفوی آنها راهگشا باشد.
در این مطالعه، برضرورت خروج از بنگاهداری و اصلاح سبد سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی وزارتخانهو بر اتخاذ استراتژی مناسب در این صندوق ها تاکید شده است.
بر اساس نتایج اینگزارش، استراتژی کسب حداکثر کنترل مدیریتی در شرکت ها موجب شده تا صندوقهای بازنشستگی ضمن ایفای مسئولیت هایاجتماعی خود در سطح جامعه، اختیار تقسیم سود نقدی شرکتها را نیز در دست بگیرند .علاوه براین با سوق دادن منابع به سمت کسب و کارهایی که بیشترین اشتغالزایی رادارند، امکان ایجاد ورودی بیمه ای جدید برای صندوق بازنشستگی خود فراهم آورند.
برای خواندن متن کامل گزارش کلیک کنید .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان