Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار خلیل واعظی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انهدام یک باند کلاهبرداری در دشتستان اظهار داشت: اعضای این باند کلاهبرداری حرفه‌ای توسط افسران سایبری در پلیس فتا استان بوشهر و شهرستان دشتستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این افراد با تبلیغ فروش و درج آگهی دروغین درسایت دیوار و شیپور با عناوینی از قبیل، فروش گردو، برنج، خرما و غیره به صورت عمده و با قیمت نازل و مقدار زیاد از متقاضیان، مبالغ زیادی را به صورت اینترنتی دریافت می‌کردند را شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: اعضای این باند کلاهبرداری پس از جلب نظر مشتریان، اعلام می‌کردند که باید مبلغی بیعانه را به حسابشان واریز کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعضا باند، شماره کارت یکی از صاحبان فروشگاه‌های شهرستان را برای خریدار ارسال و با واسط قرار دادن حساب مالک فروشگاه به اندازه مبلغ بیعانه واریزی، بدون اطلاع صاحبان فروشگاه از اصل موضوع، از وسایل موجودی فروشگاه‌ها که بیشتر لوازم خانگی بوده، خریداری می‌کردند.

سردار واعظی اضافه کرد: این افراد این اجناس را در استان‌های دیگر با قیمت پایین‌تر به فروش رسانیده و به وجه نقد تبدیل می‌کردند و دیگر پاسخگوی خریدار نبوده و به همین شیوه چندین میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

وی ادامه داد: علیرغم استفاده متهم اصلی از روش‌های پنهان سازی هویت، مشخصات واقعی نامبرده شناسایی و در یک عملیات دقیق محل اختفای وی مشخص و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم و همدست وی دستگیر و تحقیقات تخصصی از آنها آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه متهمان از سال ۹۵ در چند استان دیگر مرتکب چنین جرمی شده‌اند، و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضائی بوده‌اند گفت: از محل اختفا متهمان چندین دستگاه تجهیزات هوشمند همراه که در ارتکاب جرم از آنها استفاده می‌کردند کشف و همچنین یک قبضه سلاح جنگی کلاش نیز از مخفیگاه آنان کشف شد.

سردار واعظی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به بیش از پنج میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کردند.

وی تاکید کرد: با توجه بررسی اولیه از تجهیزات دیجیتال و رایانه‌ای کشف شده از مخفیگاه متهمان و استخراج شماره کارت، حساب‌های متعدد و شیوه مجرمانه آنها و افزایش تعداد مال‌بختگان از سراسر کشور، احتمال مبالغ بیشتر کلاهبرداری توسط این باند وجود دارد که کارشناسان و افسران پلیس فتا در حال بررسی هستند.

کد خبر 4967155

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دشتستان بوشهر دشتستان فرماندهی انتظامی استان بوشهر ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه دهه کرامت استانداری سمنان ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی در غرب مازندران در حوزه خرید و فروش املاک و محصولات شرکت های تولیدی و صنعتی با چک های بلامحل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه ای کلاهبرداری در برخی شهرستان های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا 40 تا 50 سال هستند به همراه مردی حدودا 37 ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش های صنعتی و تولیدی با صدور چک های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می کردند.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از 2 هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان