Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: قبل از اعزام سربازان آنها را غربالگری کرونایی خواهیم کرد ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت به صورت کامل در پادگان‌ها اجرا می شود بنابراین حانواده‌ها در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ "محمد مقصودی" ظهر امروز ۱۶ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: مشمولین غایب با محدودیت‌هایی همچون ممنوعیت خروج از کشور، عدم استفاده از تسهیلات بانکی، منع شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا، منع استخدام به صورت پیمانی، قراردادی و حتی روز کاری روبرو هستند.

وی بیان کرد: طبق قانون اگر شرکتی، صنفی یا بنگاهی مشمولین غایب را به کار بگیرند بار اول حدود ۱۶ میلیون تومان جریمه می‌شود و برای بار دوم آن واحد باید هزینه دو سرباز و برای بار سوم آن شرکت متخلف به اندازه هزینه سه سرباز جریمه خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در حصوص خرید خدمت سربازی گفت: خرید خدمت سربازی دیگر نداریم اما افرادی که از قبل ۱۲ فروردین ۹۸ درخواست خرید خدمت را داده باشند و بخشی از وجه تعیین شده را پرداخت کرده‌ باشند، می‌توانند سربازی خود را خریداری کنند.

وی درباره معافیت تحصیلی اظهار کرد: صدور معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طریق مراجع ذی‌ربط است و مدت اعتبار این معافیت های تحصیلی تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع می‌باشد.

مقصودی افزود: حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا سن بیست سال تمام و در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی ۲.۵ سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکترای پزشکی پیوسته ۸ سال و دکترای تخصصی ۶ سال است.

وی از طلاق‌های صوری والدین به دلیل معافیت فرزندانشان سخن به میان آورد و اظهار کرد: معافیت مادر مطلقه یکی از معافیت‌هایی می‌باشد که برخی ازخانواده‌ها با انجام طلاق صوری به دنبال معافیت برای فرزندانشان هستند این در حالی است که این هشدار را می دهیم ما در این خصوص تحقیقات دقیق و کاملی خواهیم داشت و به شدت با اینگونه پدیده‌ها برخورد خواهیم کرد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه سرباز فراری را عنوان مجرمانه دارد، تصریح کرد: اگر این سربازان فراری ظرف مدت ۶۰ روز خودشان را به یگان خدمتی که در آن مشغول به انجام وظیفه بودند، معرفی کنند به مراجع قضایی معرفی نخواهند شد اما اگر پس از ۱۵ روز غیبت این سرباز فراری دستگیر شود قطعا به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند که مجازات حبس و اضافه خدمت خواهند داشت ضمن آنکه باید مدنظر داشت که سربازان فراری که خود را معرفی می کنند از تحفیف‌های قانونی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: قبل از اعزام سربازان آنها را غربالگری کرونایی خواهیم کرد ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت به صورت کامل در پادگان‌ها اجرا می شود بنابراین حانواده‌ها در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشمولان سربازی سازمان وظيفه عمومي اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی

سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی