Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:57:04 GMT

کشف 64 قلم عتیقه در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۸۵۴

کشف 64 قلم عتیقه در کرمان

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری ۶۴ قلم شی عتیقه در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش جماران، سید هادی جعفری با اشاره به اینکه در ۳ ماه گذشته ۹ حفار غیرمجاز در استان کرمان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند، افزود: در این مدت نیز ۴ حفاری غیرقانونی توسط سودجویان اشیا عتیقه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: کاسه، پیکره انسان و حیوان، پیکره اسب سوار و جام پایه دار(سنگی و مفرغی) در شهرستان ارزوییه و زیورآلات در شهرستان بردسیر و دیگر اشیا از شهرستانهای استان کشف شده است که بیشترین قدمت متعلق به کشفیات شهرستان ارزوییه که به ۴۰۰۰ سال گذشته برمی گردد، است.

جعفری با بیان اینکه استان کرمان دارای محوطه های باستانی و اماکن تاریخی فراوانی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت صیانت و حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان کرمان این اداره کل نیازمند همکاری مردم و انجمن های مردم نهاد است.

اخبار مرتبط کشف عتیقه قاچاق در همدان عتیقه‌های هخامنشی از خانه‌ای روستایی در مرودشت کشف شد دستگیری ۱۱۴ قاچاقچی عتیقه در استان مازندران غیب شدن عتیقه جات سوارکاری در انتقال به موزه! کشف اشیا عتیقه 3 هزار ساله در " گلوگاه "

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا عتیقه کشف عتیقه کشف عتیقه در کرمان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان

ایسنا/کرمان معاون اداره کل راهداری استان کرمان گفت: در شهرستان رفسنجان در سال قبل ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه آسفالت و روکش کردن راه‌های برون شهری و فرعی را منعقد کردیم که یکی از آن‌ها کمربندی است و با ۵۰ میلیارد تومان به زودی به اتمام خواهد رسید.

سید حمزه روح‌الامینی شامگاه ششم اردیبهشت ماه در سفر به رفسنجان و دیدار با فرماندار، اظهار کرد: از لحاظ خرابی راه‌های روستایی، سیرجان و شهربابک جزء بدترین شهرستان‌های استان هستند که راه‌های روستایی آنها نیازمند روکش است.

وی افزود: تمام تلاش ما روکش دار کردن راه‌های روستایی استان کرمان است لذا سال قبل چندین هزار میلیارد تومان صرف روکش کردن آسفالت راه‌های روستایی استان شده است.

وی ادامه داد: در منطقه نوق رفسنجان هم بیش از ۶ پروژه آسفالت و روکش تعریف کردیم لذا ۳۰ کیلومتر راه‌های نوق با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان روکش آسفالت می‌شود.

معاون مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به انعقاد قرارداد تعدادی از راه‌های روستایی رفسنجان از جمله جنت‌آباد، بهرامی، اودرج و فتح آباد به میزان ۱۴ کیلومتر، گفت: امسال نیز چند پروژه روکش آسفالت را در رفسنجان با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان شروع کردیم و پروژه رفسنجان تا کبوترخان از جمله آن‌هاست که با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

فرماندار رفسنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۱ درصد راه‌های استان کرمان در رفسنجان وجود دارد، گفت: محورهای نوق و داوران از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان به شمار می‌روند و مرگ و میر در این دو محور باید کاهشی شود.

حسین رضایی افزود: جاده‌های فرعی شهرستان دارای مشکل هستند و نیازمند روکش آسفالت و ساماندهی‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟